Wednesday, December 3, 2008

tiada rezeki... T-T

hari ini..bermula agak lewat.

kerna tido selepas subuh..(tak de la selepas sangat pun.dah pagi dah pon)


sebelum tidur pergi text ain amin sebab kami bercadang nak jumpa hari ni.

harini kami bercadang nak keluar. buaya-buaya *ahli2 persatuan buaya dirahsiakan* sibuk ajak keluar sebab aku dan ain amin je yg bole keluar dgn mereka sebab kami kalis buaya.hahaha

sedang aku nyenyak tidur, aku dikejutkan dengan 1 panggilan telefon...ohh..pengerusi buaya kol rupanya~tiba-tiba cakap plan xjadi la..bla3..aku pon mengiyakan dalam kemamaian itu..

.sambung tido.

tiba-tiba (lagi -_-')..aku dikejutkan lagi dengan 1 mesej..ain amin yang mesej.bertanyakan aku jadi keluar ke x?eehh??ape ni..tolong la jangan buat aku konfius..td kata tak jadi??..pelik2..aku pon membalas mesej tersebut.sambil menaip+mamai+konfius.....aku.....tertidur..

yaa..benar..aku tertidur.

aku dah buat rakan aku tertunggu-tunggu balasan mesej dari aku..kejam sungguh aku..nasib baik la ain amin tetep keluar sebab dia memang nak keluar dengan rakan yang lagi 1.weda namanya.kesian ain.

aku bangun tak lama kemudian dan mendapati ada beberapa mesej daripada psenk (bukan nama sebenar) yang juga merupakan ahli pembuayass (ter-reveal 1 ahli pulak).lupa pula aku berjanji dengan dia suruh dia temankan pergi tengok hp.gara-gara hp ku telah cacat (rujuk entri sebelum ini)
aku bercadang untuk membeli hp baru.0leh sebab aku ni sangat mengada-ngada dan memilih.aku dah tetapkan beberapa kriteria utk hp tersebut.
kriteria hp baru tersebut *ngeh3* :
  • saya mahu hp flip
  • saye mahu hp yg nipis (kalau tebal2 nanti poket tak muat.saya tak suka bwk hbag)
  • saye xmahu model terbaru
  • saye xkesah sgt fuction2 canggih ni.(mcm kamera /mp3/3g) asal ade mms n gigibiru sebab hp lg 1 dah cukup sempurna rasanya.
  • saye xmahu hp yg mahal sangat *pokai.ohh..pokai*
  • saye mahu hp yg tahan lasak.yeah~saye ganas
  • saye mahu hp selain s.e dan nokia(ubah angin)
setelah mendapat idea dari cik alia.maka.aku pon membuat keputusan..

hp pilihan:motorola v3i

semase aku bersiap-siap untuk keluar(sesi meng-kalis buaya-kan diri), fikiranku pula sibuk merancang ape yang patut dilakukan hari ini.

mission(s):
  1. mendapatkan hp idaman.
  2. pergi um.nak tengok result.(wpon snanye takut.tetap kugagahi)
  3. pegi mid.v -jmpe ain amin
  4. carik buku twilight (baru nak baca)-kena baca buku dulu sebelum tengok movie dia
______________________________________________________________

mission 1.

aku pegi cafour yang dekat dengan rumah aku.kat situ ade 3 kedai hp.aku cuba mencari hp idaman.

gagal.

cari lagi(jangan putus asa).kali ini tanya pada org yang jual

hampa. )':

aku ke shoping complex yang lagi 1 yang jaraknya kira-kira 5 minit perjalanan.yang ni mmg banyak gila kedai hp.memang byk hp idaman ku.tapi banyak yang 2nd hand.*takut menanggung risiko*

tiba-tiba.mata aku terlihat apa yang ku cari.*excitednyaaa*
yg ni baru punya.wahh..

ku bertanyakan pada tokei kedai harganya

.terkejut.minda malfunction.

RM450??? mahalnyaaa~~ aku budget RM350-RM400

.kecewa.tak terhingga.

mission 1:gagal
_______________________________________________________

mission 2

ke um.

pegi department aku.tgk board.tiada apa yang aku kehendaki.yang ada cuma notis-notis lama.

.kecewa.lagi.

mission 2 :gagal
_______________________________________________________

mission 3-jumpa ain amin dekat mid valley

bergerak pantas ke mid.v

belum sempat sampai.ain suda mahu pulang.aku relakan.sebab aku sendiri xreply mesej dia.kesian aku.tapi kesian lagi dia (ain).

.sedih.

mission 3:gagal (lagi)
______________________________________________________

mission 4-novel twilight

aku jumpa pembuayass dekat mid.2 orang.

pergi cari dekat mph mid.5 6 kali tawaf.naik lenguh kaki.

xjumpa.mungkin habis stok.tidak mengapa.(cuba mem-positif-kan diri)

kami berjalan-jalan.window shoping.terdapat 1 insiden yang telah menyebabkan aku bengang.tiada mood.sakit hati.(biar aku je yang tahu)
aku mengambil keputusan untuk mendiamkan diri dan terus ke food court untuk melepaskan tension dengan membeli ice mango special.(aku sukaaaa~teringat dekat mus)

kesejukan ais mango special itu masih xdapat memadamkan api kemarahan dalam diri aku.maka, aku makan lagi.teppanyaki.

.kenyang.puas ati??boleh laa..(banding dengan tadi).

pulang dari mid.v dan terus bergerak ke arah klang.misi masih lagi berjalan.destinasi seterusnya ialah mph jusco bukit raja,klang.

dalam perjalanan aku terfikir.dah dekat pukul 9.30 ,sempat ke??plan di ubah ke sunway.dekat situ ada 2 bookstore.harapan lagi tinggi.maka ke sunway piramid lah aku.

di sana...

popular bookstore-
.mencari..dan mencari...gagal.alternatif terakhir.bertanye pada akak jaga kaunter yang sangat tak mesra alam itu.dia menjawab pendek
."xde stok"


xpe.xpe.mph masih ada.(ain kena positif)

mph bookstore-
.mencari lagi.
ahah!!!*background music dah jadi hepi*

ada....(terlalu awal utk berasa gembira) tapi bukan original punya.cuma ada yang movie version...


bertnya pada abang yang peramah..

"original version dah habis stok.hujung bulan baru sampai"
katanya sambil tersenyum.


saye tidak mahuuuuuu!!!!

.serius...serius...serius geram~ D:

.sangat kecewa.hampa.

sigh~

mission 4:gagal .
________________________________________________

kesimpulannya..perjalanan yang panjang ini tidak membuahkan hasil langsung.

perasaanku bercampur aduk..

.hampa.kecewa.pasrah.sedih.sakit hati.

ku kabarkan kepada psenk.dia hanya boleh menjawab

"xde rezeki lah tu"

aku cuba sabarkan diri.....

.tamat.


p/s:hari ini dalam sejarah.seumur hidup aku.hari ini lah hari paling banyak pengkid pernah aku jumpa.tiba-tiba aku jadi takut....

dunia di akhir zaman

sempatkah kita semua bertaubat??menjadi hambanya yang beriman..

.renungkan sejenak.

6 comments:

  1. adoi..kesian kau...xpe2...btul la tjuk kau nih..xde rezeki..heheh..

    ReplyDelete
  2. pengkid ramai???
    tmpat ak rmai nyah veteren...
    da ah x cun...huh...haha

    ReplyDelete
  3. zam suka la tuu..hahaha

    hani,aku poyo jap..hehehe

    ReplyDelete
  4. pengkid?
    hahaha..
    tepat sekali aien!
    psenk boyer?
    oh bukan ke kiter kalis boyer ugak..
    sanggup ko kene kan ak~
    sedeyh3~

    ReplyDelete
  5. hahaha..ko kne trima hakikt yg ko tergolong dalam kumpulan tu psenk..hahaha

    ReplyDelete