Thursday, December 25, 2008

selamat kembali ke sekolah!

aaaa..

dah lama rasanya aku tak menules entri..huhu.enti kali ini tak de la pasal aku yang rindukan sekolah ke.tak de la pasal persiapan persekolahan ke what so ever lah kan..

cuma..

cuma baru-baru ni..aku telah menjadi babysitter bagi sepupu aku yang berumur 5 tahun dan 6-7 tahun.haha.sorang nama dia baby (even dia dah ade adik dan dia lelaki, dia nak dirinya dipanggil baby) lagi satu nama dia mijan (nama sebenar:hamizan)

*excited lebih*

terus terang lah aku cakap, aku bukanlah seorang kakak contoh.aku bukanlah seorang perempuan yang mempunyai naluri keibuan sangat.sukakan budak kecik semua.baru-baru ni je.itu pun aku cuma berkata dalam hati sambil senyum

"eh..comel la budak ni"

mahluk yang terdekat aku treat dengan penuh kasih sayang cuma kucing dekat rumah aku.haihh
mungkin sebab rumah aku dah lama tak ada budak kecik...yelah adik aku yang paling kecik pon dah nak UPSR tahun depan.

kalau lipat kain pon rasa pelik gila ada baju budak kecik..hahha -_-'

sepanjang budak-budak ni ada kat rumah..boleh kata sepanjang masa tv dekat rumah tu channel cartoon je..

masa tu lah..aku tau macam-macam cartoon zaman sekarang..b-daman..ben-10..gundam..

eishh..macam-macam la..hahaha

masa tu lah..aku punya bebola mata naik juling tengok dorang ni berlari ke sana-sini...dok kejar waktu iklan cartoon tu dengan nak main ps2 -_-' (diaorang sangat energetic)

masa tu lah..aku teringat balik cara nak buat susu...mandikan budak kecil..pakaikan baju..macam kerja dekat nursery pulak..haha

yang paling penting..aku akan teringat balik zaman aku budak kecik dulu..eeee..punya lah nakal aku..haha
aku sangat boyish

tetiba rindu dekat cartoon-cartoon yang aku tengok masa kecik-kecik dulu.tak banyak yang ada lagi.cartoon macam pokemon dah menyebabkan aku berlari balik dari tempat mengaji..(dapat tengok 15 minit pon jadi la) cartoon digimon, yang masih lagi ditayangkan *kat channel ceria ye..dah buat aku nangis (kan betul..aku ni emo) cartoon ape lagi ye..ahaa..dragon ball..ini memang follow gila panggung la.kakak aku beli komik dia sampai la majin buu tu mampos.haha.tak lupa jugak Sailormoon *dengan kuasa bulan~~akan menghukummu!! -_-'*
kalau nak buat senarai memang sampai ke subuh la aku tulis entri ni.senang cerita kartun dengan budak kecik memang tak dapat dipisahkan (sekarang pun). cartoon-cartoon macam ni lah dah meng-encourage aku untuk bangun awal pagi masa hujung minggu.

lawak-lawak..

lagi-lagi part Sailormoon tu.memang susah nak mengaku.tapi memang betul kot.mak aku sangat supportive.siap bagi duit nak sewa komik tu lagi (sekarang korang tahu mana datangnya aku punya obsess dengan manga) at least dengan buat macam tu, mak aku tahu aku lepak kat mana, kedai ComicHouse tu dekat kot dari office mak aku dan dengan sekolah aku.tapi sekarang dah tutup.sedih.setiap kali aku lalu situ mesti senyum sorang-sorang...

ahh..memory lane pulak tiba-tiba..tulah kerja aku.kalau mengelamun, nombor satu..

p/s: 1st
cartoon crush aku..tau sape??tgk X-men??Gambit..ohhhhh im in love with a person that didnt exist *again.. haihh



11 comments:

  1. waaa..ak pon kipasusamati sailormoon wey!!ak ad comic die 1-5.tp pkcik ak da bkar..haish..sdey tol..

    ReplyDelete
  2. xpe2..skg ni bole bc on9..hahaha

    ReplyDelete
  3. ko memang mamiiiii~~~
    halahai...
    haha
    tunggu mother's day nanti mesti aku tak lupe wish kat ko..
    ape kes sailormoon.. org tgk power rangers..
    sume epi tau.. dari yg asal, sampai la PR turbo la, space la, jungle la.. cool.. B)

    ReplyDelete
  4. haha..tu la..aku ckp tu kartun je..blom msk yg manusia btol2 lg..mcm power ranger ,ultraman sume..haha

    ReplyDelete
  5. haha..ak plg ske pwer rnger season LOST IN SPACE.haa..lgu die pon ak ingt taw.go pwer rngers(3x),g0(3x..hehex

    ReplyDelete
  6. ko tau tak ain, ada pelakon ni nama dia Gambit Saifullah, dia berlakon cite Susuk, dlu dia berlakon jd boypren Sh. Amani dalam Cinta, die sgtla hensem. Aku add dia kat facebook aritu. Cepat SEARCH! Haha xde kaitan dgn Gambit X Men

    Anyway aku tgh baca Breaking Dawn..omg byk gile bende tak disangka akan berlaku (skema gile ayat ak)..walopon aku dah agak muak dgn cintan si Edward-Bella ni, Jacob menyelamatkan keadaan..dia sungguh lawak..hahaaha

    ReplyDelete
  7. hahaha..berubah arah nmpknya??jacob ohh jacob

    ReplyDelete
  8. mami!!!aku tak sangka kamu ader blog....haha

    ReplyDelete
  9. memang..yang penting ayat2 kamu...wah...!tak sangka mami ley berkate2 sedemikian...hhahahah

    ReplyDelete
  10. aku muka perang..hati taman..wahaha

    ReplyDelete