Friday, January 30, 2009

sblm menjangkau 20

gambar ini aku suka sangat~langit biruu~

okeh..ini post lewat dari aku..

dah nak msk sabtu, baru aku menulis perihal apa yang aku buat hari selasa lepas.hehe

okay.ceritanya begini...isnin malam itu,

mahluk2 bernama selengdan kamil menyatakan bahawa mereka sungguh boring.

keluarlah idea bangang dari aku;

"jom pergi zoo? nak?"

ini gara-gara plan aku bersama gang bas sekolah.(bukan-bukan, geng sekolah menengah) haritu yang nak pergi zoo negara tapi akhirnya ke sungai sendat..*best gila* rujuk sini

aku serius tak jangka mereka ni serius. tu cuma satu idea gila dari aku yang keluar tak tentu hala. lagipun mana la aku jangka lelaki2 itu mahu melihat binatang2 itu.muahaha

tapi lain pula yang jadi. mereka semangat pula.

aku dah musykil..isyh..biar betul? <----monolog dalaman

la tu jugak aku bagitau mus dengan nad plan hari selasa itu. sepatutnya aku memang nak ke wangsa maju untuk dating selasa tu.he he he
tapi member punya pasal .tak de hal lah..lagi pun aku yang cadang kan??jumpa mus jugak ape :D

setelah berconference bersama kamil n seleng dalam ym, masa yang ditetapkan ialah 12 tengahari (27.01.09) dan tempat berkumpul UM. kenderaan myvi mak aku. :D

dan pada hari yang ditetapkan,mereka lewat sejam.takpe2 aku sabar je.muahaha. setelah mereka sampai kami pun bertolak ke rumah mus.dia ni memang macam raja. mentang-mentang rumah dia dekat je dengan zoo negara.*jeles*

sesampai nya kami kat situ, mus baru je lepas mandi..dia solat kejap dan yang lain pun solat juga.

dan kami pergi makan tengahari.nasi ayam itu sedap juga.kat taman melawati eh?nta la, aku bukan tau sangat kl ni.

baru lah sampai....memang nasib kami sangat baik sebab masa tu cuaca redup. (mula-mula lalu masa nak pergi makan tu panas terik sangat)

Alhamdulillah~

sampai~

masa beli tiket tu semua macam tak percaya nak pergi zoo.aku pulak konon nak pergi zoo sebelum umur menjangkau 20 ni.ha ha ha~

masa sampai tu tengok semua family je yang ada.haih2.segan pulak tetiba.hehe


*****

lepas masuk je.nad, kamil dan seleng terus pergi ke kedai souvenier.

aku pelik...err

dan inilah hasilnya. -_-


nak tak nak aku pun kena juga *malu ohh*


biar gambar je yang cerita.kalau aku tulis panjang berjela



haiwan pertama


lawa bukan?
okay.aku tau aku excited lebih2


haiwan ketiga


okey.ini kes malas nak suruh orang tangkapkan gambar


gambar dalam taman burung~


swan itu cantikkkk~
dan jinak :D


anak rusa


singa ini sangat pemalas(abaikan pose fake aku tu)
sleng mainkan aku.cis! (btw, ini gamba singa comolot dengan penyu aku)

********

tapi yang jadi tumpuan haritu, seekor harimau yang sangat rajin lagi comel. harimau tu macam tau je orang datang nak tengok dia.maka dia pun meng-show-off skill dia berenang. :D

comel~
dia naik, pastu dekat satu point ni turun semula..
kurusnya harimau ni~ *sedih*

comel bukan?? aku bias sket sebab dia keturunan kucing.he he he
penat.rest kejap
bila teruskan perjalanan.mereka jumpa patung rimau dan terus dirasuk -_-

aku jumpa turtle~
*****
okeh..penat gila berjalan.

banyak sangat binatang.nak tangkap semua susah gak la.mana yang sempat je.

yang pastinya.binatang yang terakhir kami tengok ialah penguin.


depan tempat penguin

pose kami didepan pintu masuk*****

balik tu kami pergi jumpa poih kejap.mereka borak tak ingat dunia.nad pula pergi dating.cis.mentang-mentang rumah bf dia dekat je kat situ.
malam itu kami pergi cari tempat makan..

dari mapley 14, ke murni..dan pergi makan pakapau.semua hampa..

akhirnya.pasar malam juga yang best.diorang la kate.aku kenyang lagi
aku pulang ke rumah.carik topup tapi semua kedai tak ada..laju jugak aku drive.30 minit da sampai.kentang~

pengalaman yang best gila..penat tapi gumbira :DD

sapa kata pergi zoo tak function???


10 comments:

  1. tula mase faiz cerita kt aku korang gi Zoo Negara aku cam 'haaa wtf?!' pastu baru teringat taun 2007 aku pun pernah pegi jugak dengan die hahahaha

    best kan tengok haiwan? cume aku dah fobia sikit dgn harimau sejak tengok video klip die baham pekerja zoo singapura tu

    ReplyDelete
  2. wahaha..lagak umpama kanak2 super riang!
    xD

    ReplyDelete
  3. haha..z,

    takpe..nanti sblm kawen pergi lagi.hehuu

    azie,
    best gilaa..anda boleh cuba.huhu

    ReplyDelete
  4. mami sexy woo!!cek gmba yg ko tnjuk kat graff.eheh

    ReplyDelete
  5. hek ele..
    macam aku je kot pegi zoo!
    tapi aritu aku pergi zoo melaka la hahahah
    best2. tahniah aku ucapkan sebab kaw kembali ke basic. back to the zoo.

    zoo rocks bebeh. gahahaha

    ReplyDelete
  6. weda.

    woi2..jgn kantoikan..nmpk lemak2 aku wehhh

    rin..

    zoo itu best~lalala

    ReplyDelete
  7. zoo memang best...bangge kaaan support tmpt pcutian m'sia huahua

    ReplyDelete
  8. ak sokong hani!
    tah nye mami..lemak pe?
    transfat?
    eheh

    ReplyDelete
  9. ei dorg ni..men2 plak eh..ade dooo..lemak malu2 namanye

    ReplyDelete