Wednesday, January 7, 2009

please.please??

amaran!!!
perlakuan yang terdapat dalam entri ini tak patut dipraktikan bagi sesiapa pon!!hehehe



dah masuk minggu ke 2 kelas..


kejapnya rasa..

dan sepanjang 2 minggu ni..bersamaan 6 hari kelas (minggu lepas banyak cuti), dah 3 kelas aku tak pegi, mungkin 4 kelas.

adeh..sakitnya rasa hati ni..


*keluh*


serius.aku memang nak sangat pergi kelas.tapi aku ada masalah nak bangun awal. maksud awal kat sini maksudnya sejam awal. selalunya aku bangun setengah jam lagi awal. sebab sekarang ni aku dok menumpang kat bilik kawan aku (aku perempat terulung) yang kolejnya terletak jauh dari fakulti aku.(20 minit perjalanan)

nak tak nak aku kena bangun awal...

dan tahniah kepada aku kerana bertambah lagi satu masalah ;

sukar tidur malam.<-----kat rumah mak panggil si musang/burung hantu


macam mana lah nak bangun awal kalau tak cukup tidur??demyu ain!!
pernah sekali aku gagahi ke kelas biarpun hanya dapat tidur sejam dua.sakit kepala ooo..


*keluh lagi*

memandangkan bas dekat UM ni macam..#%@*&#@%..lagi lah aku kena bangun awal. nak sampai ke fakulti tu dah makan masa 20 minit kalau jalan kaki. kalau nasib baik 5 minit je sebab ada bas. tapi tu belum masuk lagi pendakian ke kelas, yang kebanyakannya terletak di auditoriun ,blok U (ni atas bukit.tak tipu!!).dah sampai atas kena naik tangga 3 tingkat..sampai-sampai je semua tengok muka aku yang penat nak mati (gara-gara lambat) ...

cabaran betul nak menuntut ilmu ni. aku tak nak jadi macam dulu. walaupun dulu jarang ponteng, tapi mungkin niat tu tak diperbetulkan untuk belajar. akibatnya, nah result aku..!


*sedih*


tak apa.benda dah lepas tak baik dikenang.kan??

dua tiga hari ni, aku ada terfikir nak bawak motor.senang sikit hidup aku.nak bawak kereta tak mampu. tapi bila fikirkan balik , mesti mama dengan ayah tak kasi..alahai..tapi kat rumah ada 2 motor ape..bagi lah aku pakai satu..

boleh la..boleh la...plis??<-----harapan seorang anak.hehehe

aku memang tak suka naik moto ni.tapi nak ke kelas punya pasal.sanggup!!tak tipu ni.

jeles tengok kawan-kawan lain datang ke kelas dengan penuh tenaga. aku punya tenaga dah separuh habis nak ke kelas je.

ya Allah.Kau kuatkan lah iman aku.perbanyakkan lah tenaga aku untuk aku nenuntut ilmu..amin~

_______________________________________

semalam kawan aku kamil call aku.pelik.suara dia sengau-sengau.20 minit jugak kami berborak.kami ber-ym harini dan kamil cakap dia tak tau pon dia ada call aku.wahahaha..dia cakap dia dah tidur awal sebab demam.

hahaha.lawak dan spooky~



ps:ketika entri ini ditulis, ya!aku memang tengah ponteng :(

8 comments:

  1. kau makan panadol ngan coke..pastu tido awal..mane tau sok2 bangun da ade dlm kelas da

    ReplyDelete
  2. waaaa... sgt dugaan la weh..
    sian nye ko.. simpati btol aku bace
    igt aku je yg seksa
    sbb sem ni setiap hari klas kul 8, setiap ari isnin bediri 3jam kat padang 4 eng survey, setiap ari rabu menapak ke FKE yg jauh gle 4 koko..
    tp nmpaknye ko lg kesian~
    saba ye mami..
    Tuhan duga kat org DIA sayang sgt2..
    heh. <<<<<< gaya ain yg sgt baek. haha!

    ReplyDelete
  3. ko bwat mcm tu ke smpai sleep talking??siap bole kol lg tuhh..peh..hebat2

    ReplyDelete
  4. ain, ko memang baik pon!!huhu
    peh..klas pkol 8???tidak!!!the worst nightmare

    ReplyDelete
  5. klas pkol lapan not the worst laa
    but 7.30am on monday, and 8.00am tues-fri are the worst..
    inilah uni ku terchenta~

    ReplyDelete
  6. jangan ikut nasihat kamil! ish ish ish.
    camni...apakata kau bawak ja tilam kat fakulti...tidur je situ...tak ke praktikal cmtu?

    ReplyDelete
  7. haha..cik ain..
    menarik gle idop gitu..
    xpe2..anggap je lecture tu sumer bru introducton..
    xde bnd penting pon ain missed..
    huhu

    ReplyDelete
  8. 7.30??mak aih..hebat!!

    z
    aku bilik pon tadak nak bwk tilam..hehe
    dan aku nak angkut tilam tu nek ape?stroller??huhu

    nadia
    hahaha..mmg pekara baru.mandi peluh g lecture.huhu

    ReplyDelete