Sunday, January 18, 2009

ada hikmahnya

dah lama aku tak menaip :D

tapi ni memang aku geram.

aku ke sungai wang semalam. sebenarnya lot 10 la kalau nak cakap betul pon. tahniah la nad tak bagitau awal-awal yang sebenarnya ko nak pergi dating dengan nak pergi lot 10. tempat lot 10 tu memang aku tak tau langsung. dalam tu memang untuk orang kayo-kayo je.nak masuk kedai dalam tu memang tak dapat laa.. haila

penghabisannya aku dok je luar dengan mus..haha

tapi yang aku tak suka, bila turun je monorel tu, aku nampak ada satu tempat ni di banjiri oleh budak-bidak yang serius aku tak faham apa motif diorang.

isk.budaya tak elok ni.memang la ada yang tunjuk bakat menari diaorang .okey tu aku macam tengok la sekejap sebab aku pun tak boleh buat kan? tapi tu setakat 2 3 je yang melepak tak tentu hala lagi banyak.

aduh..serabutnyaaaaaaaaaaa!!nak jalan pun susah

okay la.aku mengaku aku pon melepak jugak (tapi kat kedai makan okeh).

tapi tolong lah..tolong lah cari tempat yang tak menghalang orang.
plisssss~jangan la serabutkan tempat yang jalannya yang dah memang jem tu

tolong la ..tolong lah jangan pakai pakaian yang pelik-pelik.
aku pun dah tak tau nak klasifikasikan pakaian tu ape.aku rasa aku yang obviously lagi tua dari diaorang pun takut nak dekat dengan diaorang.

tolong la...tolong lahh jangan jadi mat/minah saleh celup tak jadi.
isk (ada ke mat saleh wat rambut dia macam tertepek pewarna rambut warna biru kat rambut dia?) -_-

ada satu tu.aku terserempak budak laki ni, budak perempuan jugak.

budak laki ni kecik lagi.macam baya sekolah rendah la..dah siap ada tindik dengan hisap rokok..ya Allah..mengucap kejap aku dalam hati.dia lagi kecik dari adik lelaki aku kot..(memang kecik pon sebab adik laki aku f1) muka comel-comel je.geram aku tapi boleh jadi macam tu....

*keluh*

yang perempuan pulak, baya adik aku. memang aku tengok budak tu terus aku ingat adik aku kat rumah. isk..ape lah nak jadi ni..risau pulak aku...tetiba aku terfikir ape adik aku buat kat rumah sekarang.tidur kot.haha

semua se-kaum dengan aku pulak tu.melayu sedang me-layu...haihh..

tetiba aku bersyukur. ada hikmahnya aku punyai mak dengan ayah yang tegas.

teringat dulu-dulu makan tali pinggang, rotan, hanger semua. sekarang dah tak mungkin sebab aku dengan akak dah besar, dah tau mana baik buruk pekara. adik aku yang kecik je kadang-kadang kena.tapi memang jarang la. ugut guna rotan sikit je jalan.hehe(jeles aku!tak aci betul)

ada hikmahnya~
Alhamdulillah..

nak kata aku baik tak juga la. masa depan aku pun tak terjamin lagi.aku pun melepak tengah malam juga. tapi bukan kat mana pon (nak menang jugak tu). tengok midnight movie dengan kedai mamak 24 hours..okey la.aku ngaku.teruk jugak la tu sebab aku ni perempuan :p perempuan tak elok keluar malam-malam kan?

tapi aku memang jelek tengok mahluk-mahluk yang aku jumpa semalam.

mudah-mudahan anak aku tak jadi macam tu.dapat didikan yang sempurna.amin~

sekian.

ps:tetiba aku terfikir.sempat ke aku jadi seorang ibu?ish..dah kritikal overthinking aku ni..hahah

7 comments:

  1. hihi..
    tq ain~ :P merujuk kpd perkare di atas,mat saleh kat ireland niy pon xde kot rmbut camtu..huhu..siyes xde..

    kte doa ank2 ain akn jdi insan yg bertamadun yg syg kpd bgsa dan agama mereke..(sambung doa ain kat atas~)
    ...amin..

    :D

    ReplyDelete
  2. oh.
    shuffler la tuh kot?
    jgn setakat shutffler, budak2 poser indie seluar kuneng2 pon aku meluat nak tgok.
    bodo gila.

    p/s: ain, aku dah buat blog baru, blog lama sudahku delete.sekian.

    ReplyDelete
  3. ain, anda telah di-tag. silalah ke blog saya untuk details. hhe!

    ReplyDelete
  4. huhu 'overthinking'...tp xde r over pon, kte mmg kne pk ms dpn...x kire r brp depan is depan huhu

    ReplyDelete
  5. haha

    ka ale, time kaseh

    apit, nanti aku link ko ek.tgu tgh mlm sket.

    z,time kaseh daun keladi.

    hani,mslhnye aku dok pk.sempat ke aku meraa jadi ibu.nta2 dah kiamat o_O

    ReplyDelete
  6. scare bangangnye ak agk2 kiamat 2020.tym 2 umo kte 30.smpat kot ad ank..tp x smpat soh dowg doakn ak sjhtera dlm kubo..huhu~

    ReplyDelete
  7. oit weda, takot dud...xde org nk doakn!

    ReplyDelete