Tuesday, July 14, 2009

kali ini betul2 punya


farain san!number 26 :D

hehe.aku tengah serabut sebenarnya..

maka aku nak ingat benda yang seronok2 je.


aku nak cerita pasal kerja.dah berapa minggu tinggalkan kerja baru nak cerita. -.-

hehehe



dah ada kelapangan nak tulis ni, sebelum aku lupa, baik menaip.tak nak bagi lupa kenangan ni :)

ahem!

kerja aku namanya stocktaker.

apa yang aku buat, stocktaking (duhh!)



bagi yang tak tahu (aku pun baru tahu sebenarnya.haha) stocktaking ini bermaksud perlakuan atau proses merekod amaun stok oleh perniagaan yang dijalankan.

konsepnya, senang je .kiraaaaaaaaaaaaaa je kau.hahaha


aku kerja dengan ajis.satu syarikat dari jepun.kitaorang stocktaking dekat cawangan jusco/aeon dekat semenanjung malaysia ni.(ok, aku tipu, bukan la dekat seluruh semenanjung.hehe)


sekitar selangor, k.l , negeri sembilan, melaka, johor, pulau pinang, perak jee .hehe (seronok berjalan)

sebelum aku dok batak2 cerita pasal outstation, kerja aku mudah saja.mudah, tapi jangan ambil mudah.hahaha!

gambar eksklusif.tangkap curi2 sebelum habis rehat.hehe



kami dibekalkan :

1) satu mesin kira (hahaha) bukanlah, mesin apa tah.yang pasti mesin tu bahasa jepun.masa training haritu dah di ajar cara nak guna.kau tak paham pun, tapi ingat je lah cara guna dia.haha.mesin ini disambungkan dengan 1 scanner.kena sangkut kat leher tapi dalam gambar ni aku tak pakai.tak suka.haha

macam telefon scanner tu..budak2 laki selalu main2 scanner tu buat macam telefon.hahahaha.bengong *sengih sorang2*

2) tangga - yep2.untuk mencapai tempat tinggi.tak dibenarkan menjengket ok.hahaha.selalu kalau panjat sampai atas sekali seronok~tapi kena hati2 tau.tapi aku selalu nak terjatuh bila dekat bawah.kes kena sergah la ni.cet!

3) bakul - bakul ni selalu dekat supermarket je.tangga pun sama.sebab dekat department lain macam pakaian selalu tak guna sangat.bakul ni tujuannya untuk meletakkan barang2 yang nak dikira.tak dibenarkan letak di lantai.kotor2!

lagi satu fungsinya, kalau ada benda kecil2.kena keluarkan semua dulu dan letakkan dalam bakul itu.hehe.kalau nak carik nahas, kira la dekat dalam shelf tu. :P lepas tu kena kick paham2 la kenapa ~

4) uniform yang menarik agaknya?hahaha.kena pakai seluar hitam or slacks.jeans sama sekali tak dibenarkan.haha

ramai je pakai jeans.haha.semangat je aku beli seluar untuk kerja ni.nasib baik tengah sale.seluar tu sekarang aku pakai buat pergi kelas :)


kerjanya mudah (macam yang aku cakap tadi la) , tapi kena hati2.tu je.jangan silap kira. kena pastikan semua barang yang di kira sama dari segi jenama.lepas habis 1 shelf tu.kena lekat pelekat berwarna merah jambu dekat hujung (rujuk gambar.hehe).


kitorang dibahagikan kepada beberapa kumpulan.aku team hemma.hemma's team ~(budak2 group aku selalu jerit.bising :DD) trainer aku memang best.group pun best.

hemma's team terdiri daripada: halim dan big sebagai ketua.aku dan malisha (mangsa buli mereka) je perempuan yang ada.asma ada awal2.lelaki yang lain (yang aku ingat) ; azim, din, bob, fazli, hayat, nuar, nizam, err...aku lupa la..muka ingat la .hahaha.

kitaorang selalu gabung dengan kumpulan lagi 1, team nanda.

tapi yang tak seronoknye memang kumpulan aku je yang buat supermarket.asal supermarket je hemma team.tiada yang lain.hahaha

sebab supermarket paling senang nak buat salah.hehe.lagi2 budak2 ni pakat nak racing je.nak lawan dengan orang jepun yang mengira sekali yang dah tentu laju macam pelesit tu.masa upload, tengok rank tinggi2 je semua.tapi bila audit (semak) mereka la paling banyak.aku relax je.haha.malas nak laju2 ni.ketepatan lagi penting.cecece~

--------------------------------

disini aku senaraikan benda yang paling berapi sekali kalau kira.haha

segala mala benda tin - lagi2 laici dengan sardin.sama, tapi tidak serupa.no no no!.aku pelik.apa pasal semua gambar laici tu sama je.yang lain cuma jenama dia je.panas je. -.-

nak pulak beratus2 kena check

rempah ratus - ni kalau kira, satu badan bau rempah.peket nak comel lote je plak tu kan?sampai beratus2 lagi.tp kalau kira rempah ni memang relax sikit.sebab kalau cepat memang power la kau.hahaha.kira lah kau sampai menangis.pedih.whahaha.bengong~

tepung - paling aku ingat cap sauh la.tu kalau dapat, seluar yang hitam pun bole jadi kelabu.baju biru gelap bole ade celoreng2 putih (plkn ke?) haha.ada sorang member group aku siap kena gelak sakan sebab 1 badan putih.orang jepun pun join gelakkan dia.hahaha.selalu je kena kira tepung.tapi lagi selalu malisha la.aku muka kira rempah. T.T

frozen foods - minggu yang awal2 pakai sarung tangan.tu pun beku jugak tangan.perghh.lama2 tak pakai dah.sebab sarung tangan tu bau dia~..mak aih..kepam.hahaha.aku ingat lagi aku kira daging cincang yang sama sampai 3 kali.mula2 kira 83 , lepas tu 73 pulak.aku tak yakin aku kira lagi semula, akhirnya yakin 83 .hahaha.bayangkan bertapa tabahnya aku.kalau kena kat butter.yang 1 brand je dah beratus.fuhhh.memang best.aku selalu je kena tinggal.gila tabah la.hahaha

pernah sekali tu buat frozen sampai 5 jam.cramp wei.berguna juga aku pakai baju 2 lapis


kerja ni bagus, aku jadi orang yang sabar sikit


urm...


sabar banyak kut?hahaha


barang yang mempunyai bungkusan yang tajam - hujung2 plastik tu kena dekat jari dan lengan.terbaik~ T.T lepas tu kerja nak cepat je kan.bila dah habis baru perasan tangan dah calar balar.lepas tu pedih bila buat frozen. :(

hehe.banyak lagi sebenarnya.tapi tu yang aku ingat la.tak tau la kalau kumpulan lain yang buat dekat baju macam mana.ada aku dengar ann cerita jugak.

tapi aku memang suka buat dekat supermarket, sebab bila

buat shelf atas sekali, nampak semua budak group.lepas tu boleh sakat2 lagi kacau orang counting.hehehe..sebelum anda melayan dia mengarut, sila ingat dulu kiraan eh.hahaha~


aku suka cakap sorang2 kat sini (bak kata izreena)


takpa, aku suka.hehe


aku ingat lagi awal2 kerja.semua senyap je.tak kenal lagi group masing2.bila dah kenal.aku gelak tak henti2.sampai menangis.hahaha.tapi bila aku yang kena bahan.saba jelah -.-'

group aku best sangat~.supermarket yang macam senyap macam kubur tu pun boleh jadi pasar.tapi bila dah mula kerja senyap la.fokus2.hehe

tapi kan, budak kumpulan aku selalu cakap muka aku garang..tak suka.tak suka~.aku bukan buat2 pun.memang macam tu.hehe

tapi malangnya masa minggu terakhir kerja group aku dipisah 2.kalau dipisah tapi masih tempat yang sama tak apa lah jugak.tapi ada budak group aku kena pergi supermarket lain terus.masa tu memang boriiinggggggggg sangat sangat sangat.duduk dalam bas pun tidur je.huu.masa rehat pun hambar je.

aku tak suka minggu terakhir :((

selain mudah, kerja ni juga seronok (macam ayat karangan pulak -.-').aku berpeluang nak pergi ke tempat2 yang aku tak pernah pergi.kalau tempat jauh2 macam penang dan j.b siap duduk hotel lagi *aku teruja sikit (banyak sebenarnya)* haha.lepas tu, kerja ni masa orang tengah nyenyak2 tidur.sesuai la dengan aku yang burung hantu ni.hehe.siang tu boleh hentam tidur tak ingat dunia.hehe.diorang sibuk duk jalan2, aku duduk dalam bilik, tidur.dapat pulak bilik sorang.heaven!

bilik dengan malisha pon macam seorang.orang ada buah hati kan.hehehe


bilik ini aku yang punyaaa.hahaha.-.-'

lepas tu main loceng la, prank calls tak payah cerita laa..melambak budak group aku buat.haha.kalau kat j.b jadi pelik, nak tengok tv saluran mesia tak da.singapura dengan indonesia yang ada.hahaha

masa dekat j.b je sempat nak jalan2.tu pun tak da la banyak pun.penang tak jalan2 pun.kalau ikotkan penang lagi seronok sebab banyaaakk makanan sedap2 kat situ.family aku selalu turun penang sebab makanan dia sedap.hehe.

beriya je kawan aku rancang nak bawak aku jalan2, sebab dia belajar dekat penang.tapi tak sempat.dia pun sibuk ada pakwe dia.feewit~!, jumpa jodoh kat tempat kerja tuu.hehe

aku malas nak kacau daun. :DD

alasan je tu.sebenarnya aku lagi suka tidur.rugi betul tak jalan2.bukan senang nak datang tempat orang (cet, gaya macam luar negara je) percuma macam tu je.tapi kena tahan la, kalau tak tidur, alamatnya menguap je lah kau masa mengira nanti.kawan aku sorang tu siap tersengguk2 lagi.hahaha.aku yang kuat tidur pun menguap jugak, apa tah lagi diorang.(ah kau!tidur je keje ain!) ;p

aku ni memang tak reti berkawan, nasib la ada member um sekali masa tu.kalau tak macam kera sumbang pulak.dia yang ajak aku kerja ni.thanks ann~kalau tak makan pasir je lah aku sem ni.*_*


aku, nabila, bob, ann dengan halim .break time!

---------------------

banyak yang aku belajar masa kerja ni.hehe.poyo je ayat.tapi yang aku tau, masa aku bekerja ni lah aku rasa

macam mana susahnya nak mencari duit

berulang-alik klang-pj bukannya senang wei.masa ni juga aku naik semua pengangkutan awam, dari ktm, ke lrt tak lupa juga bas.hehe.naik bas lebih jimat.aku ikat perut tak makan masa kerja.selalu doa masa break ada makanan free.hehe.ingat lagi melintas federal highway.masa hari pertama siap sesat lagi.tu yang lambat tu.lari2 bila dah lambat , kuyup sebab kena hujan semua rasa.

.payah.


tapi aku suka :)

belajar uruskan waktu

tak boleh lewat.mereka (orang jepun) sangat teliti bab ketepatan masa.aku sebenarnya sangat bernasib baik sebab dapat kerja ni, sebab masa latihan aku patut dah kena suruh balik dah sebab lambat (ye, ktm itu tak boleh dijangka).

bersabar


melayan ragam2 manusia.
kadang2 kan, mereka tak maksudkan apa yang mereka cakap.tapi aku tetap terasa hati.oh, aku sensetif.lupa pula :P

ada seorang budak group aku , bob namanya (ada dalam gambar tu).memang suka bergurau.tapi aku tak boleh terima kadang2 gurauannya.awal2 memang berapi betul :( .suka2 bahan aku.tapi bila dia tahu aku takberapa suka gurauan dia, dia tak da la lebih2 dah.aku pun buat banyak terlepas baran dekat dia (sorry~). tapi kitorang okay je lepas tu. :)

hah, lagi satu kalau masa counting, ada pekerja jusco buat2 bising masa kitaorang tengah kusyuk buat kerja, sabar je lah.kadang2 sampai terlupa aku kira.aku aku kira 2 3 kali.sabar.sabar.kau dekat tempat orang.biarkan

lepas tu bila barang bersepah.tu paling tekanan.bayangkan dekat tempat makanan tiba2 ada sabun.pejadah nya?ei.sabar lagi.hehe.

masa rehat tu lah kitorang berkumpul lepas tu komen2.hehe.

semangat sepasukan

aku rasa yang buat aku seronok nak datang kerja ialah group aku.diaorang dengan lawak2 diorang, aku tukang gelak je la.haha.kalau persekitaran tak okay, susah jugak nak kerja.mungkin sebab group aku bising sangat kut kena pisah dua.hahaha

apa yang penting??hahaha.poyo je


jujur

buat kerja kena jujur.bukan sambil lewa saja.buktinya, masa minggu ke 3, ramai yang kena buang sebab banyak main, banyak salah counting, curi tulang, semua lah.

kesian jugak kat diorang, ada yang pelik sebab tak tahu apa salah sendiri.tahu2 je nama tak ada.sedih :(

diaorang tak tahu ada orang perhatikan mereka.dalam gurau2 mereka dengan orang jepun tu, dia sebenarnya perhati tau ..hehe

-----------------------


ada la tangkap gambar sikit masa hari terakhir tu.sedih sebab tak semua ada.. :(


masa upload.maklumat di cetak untuk semakan.hehe~


penantian itu satu penyiksaan


gambar2 di j.b

dari bilik aku.senja.lawaa

setulang laut



cik malisha nabila kita.aku rapat dengan dia lah.hehe. :D


ada group hani sekali
ito san kusyuk buat kerja.kitaorang dah setel dah :D

sebelah aku tu rina.aku selalu duk sebelah dia dalam bas :)


bergambar dengan orang2 jepun (pakai baju biru cair)


nakamura yang hot *.*


fav aku.sebab ada suzuki san yang muka gengster.he he he.




mereka yang lain
hahaha.tak betul
perempuan dari group hani dan big (group aku)

bergambar dengan mr yong yang ku sangka orang jepun.rupanya asal perlis lagi. -.-'
fazli lawak gila tutup mata.haha


penat la upload.dah la.


--------------------------------------------



gambar penutup.ketua group aku (big) yang edit.semat!

senang cerita, aku sentimental do.haha

6 comments:

  1. melisha nabilaaa!
    bdk kuliah aku..ngehehe~

    ReplyDelete
  2. adoi.kecik btol duniaaaa

    kem salam do kt dia

    ReplyDelete
  3. perghh~
    tabik la aku ngn org2 yg brani keje mrate2 nh
    ak nk msok kdai kain kecik2 dpn uma nh mx keje pon cuak
    huhu

    ReplyDelete
  4. aku ni pon gamble je.hari nak g training baru nk bagitau,nasib dapat green light :)

    hani..aku sukaaa. :DD

    *batak*

    ReplyDelete
  5. agak2 cmne nk mtk keje ni?
    mcm best!

    ReplyDelete