Friday, March 20, 2009

kapal terbang.i hate u!

kesian betul kapal terbang. tak pasal2 aku benci kau

sebab kapal terbang la aku menangis macam orang bodoh/budak kecik harini. macam budak kecil tak dapat mainan yang dia inginkan. macam tu juga lah aku tak dapat merasa naik kapal terbang.

alahai..apalah sangat ada pada belajar dekat oversea tu. *huh!sedapkan hati sungguh aku ni*

yup, memang aku jenis tak bersyukur dalam situasi sekarang ni. aku dapat tempat belajar dekat UM tu pun memang rezeki Allah bagi.

*kau nak apa lagi ain?

impian terulung :belajar di luar negara.

hasrat ni memang lama dah aku lupakan. tapi tak bagi parents aku. lagi-lagi mak aku. dan aku pula ada seorang rakan (banyak sebenar nya) yang akan/dah belajar di luar negara.

banyak sangat benda yang ada kaitan dengan kapal terbang harini..

1. aku ada seorang kawan. pseng namanya.dan dia ini bakal doktor. akan fly ke india tak lama lagi. aku selalu hangout dengan dia. dan aku selalu la cerita perihal dia pada mak aku sebab rumah dia dekat kot. dan selalu juga lah aku dengar mak aku cakap;

"ni nanti syafik (pseng) dah fly oversea ,awak jugak yang underground."

okay. <--itu je la yang aku boleh respon dalam hati

ayat tu aku dah dengar buat kali keberapa tah aku pun tak tau. sebab agak selalu la aku sebut nama pseng dekat mak aku. nak sebut nama mus aku segan. kang kata gatal nak kawen pulak.



2. aku keluar tadi untuk teman pseng membeli hadiah farewell untuk amal.



3. amal akan fly ke jepun esok. aku cuba tak nak bagitahu pada parents aku yang aku ke klia esok sebab aku tau aku isu itu akan timbul lagi. aku cakap aku nak keluar je pada mak aku. tapi akhirnya tercakap juga pada ayah aku sebab kena gertak. aku pun malas nak panjangkan cerita aku jawab je la aku nak ke klia.

ayah aku pun tanya la buat nak ke sana? aku dah fedup. buat ape lagu kalau nak ke klia tu?

dan aku dah boleh agak dah apa respon ayah;

"asyik hantar orang je .."

aku dah mula emo. belum sempat lagi ayah sambung aku apa yang dia nak cakap aku dah potong. memang derhaka kau ni ain. aku terus blah ke dapur dan cakap;

"dah memang ain takda rezeki nak belajar kat oversea. nak buat macam mana???"

aku cakap dengan nada sangat boring/pasrah, padahal airmata dah bertakung...

mak aku hanya gelak. mungkin lawak sangat kut apa yang aku cakapkan.

*emosi lagi*

oh well..

aku dah lama kecewa dengan diri sendiri.

tapi harini macam terbukak balik luka frust tu. luka sejak aku tak dapat 10a masa spm 2 tahun lepas. pastu kena simbah pulak dengan air garam.best gila.best sangat2.

*down*

yang aku pun satu. dah kau tu tak pandai..buat apa nak gatal2 apply scholar mara yang sedia maklum hebat2 belaka tu..mintak medic pulak tu bila kau tau kimia kau b3. nganga la kau sorang-sorang

kebodohan yang melampau

4. aku baca blog hani. aku tumpang gembira. rasanya dia dah settle down sikit kot kat sana (australia). memang aku tau susah survive kat sana. tapi aku masih berkeras juga dengan impian anak2 kecil aku tu. haih2 . tambah masa baca blog hani tu ada pulak lagu bad day. nah..memang mendapat la.




bak kata hani..

"everything happens for a reason"

aku berhenti menangis setelah mendapat panggilan dari rakan aku. nasib baik aku memang selsema. tak de la aku menipu.

hahaha.

sesi terlebih fikir bersama ain: mungkin result aku akan lebih baik jika tak menjalinkan hubungan dengan seseorang masa f5 tu. dia tu bukan suka aku pun. tak dapat rotan, akar pon jadi la. aku lah akar tu. how sweet...

10 comments:

  1. WOIT...KAKAK....
    waaa....sabar k....
    ak pn dlu cmtu gak...
    gile nk kuo ngare...
    ak sgt mau ke russia...ak tatau nape...
    tp pk2 balek...
    ad sbb knape ak tinggal kat msia...

    da laa...
    lex ahh...da besa kan....
    nati mase master kite g la ovesi...ok???
    haha....

    ReplyDelete
  2. salam...

    for ur information.....

    i oredy experience fly on da aeroplane...
    bukan seronok sgt sebenar nye...the travelling make u tired...feel uncomfortable...(coz x mandi for long hour)
    then not all aeroplane is comfortable..
    especially when u buy a economy class ticket...
    some seat are to small 4 u sometimes..nat all aeroplane are same design...
    huhu...so..
    dun be frustrated when u r not in da plane...
    huh...

    ReplyDelete
  3. farain.. jangan nangis..
    don't ok...
    aku ade, sampai aku mati kau ada aku.

    ReplyDelete
  4. aien..
    u didnt tell me
    sigh~
    pasal akar tuh~
    nak je ak tumpang carut..
    aien kuat!

    ReplyDelete
  5. ain,aku pun smpai skrg dlm situasi mcm kau..
    mak ayah aku pn selalu ungkit2 psl tu dan pilih pasum..
    aku bkn apa,ada sebab kenapa hati aku kuat utk pilih pasum..
    mungkin kita tak nmpak apa kebaikan di sebalik apa yg terjadi skrg..
    satu hari nnt..sape yg taw kan?
    kuat Ain..
    aku taw sakitnya rasa tu..
    tapi kita kena kuat..

    Ain kuat,kan?
    C:

    ReplyDelete
  6. ain, aku lagi sakit kot...

    aku lagi 2 milimeter je nak fly...

    kau dh settle down pun kat uni yg bagus...

    aku sepatutnya lebih sakit dari kau, k?

    ingat..overseas mmg la better education-wise..tp insyaAllah ada rezeki in the future..

    itu yg aku selalu bgtau diri aku sendiri..

    ReplyDelete
  7. aku tak layak comfortkan kau ain. aku ni sekadar anak manja mengejar cita2. dan... ain... you know how i feel about going back to india. kau nampak aku nangis juga bukan? lol.

    aku nak duduk kat UM!!!!!! nak dekat2 ngn korang je kut!!!! darn it!

    tapi yelah. jealous kat orang2 scholar ni will never fade away.

    sayang kau! c:

    ReplyDelete
  8. haha..

    terima kasih..

    tu je aku boleh cakap kat semua orang...

    aku terharu :)

    ReplyDelete
  9. aku br b'kesempatan nk bc blog hr ni...jgn r pk cmtu...sumpah aku ckp, ble ko da de kat mn yg ko rs cam nk g tu, m'sia bjuta kali lg bgs...

    ReplyDelete
  10. biasa la tu hani...manusia kan xpernah bersyukur..haha

    ReplyDelete