Monday, March 30, 2009

ini sudah lebih!

hari ini saya mahu kabarkan berita lab report seperti yang di janjikan..

saya tak siap lagi~~~

nasib baik ramai lagi yang tak hantar.. ^^,

tapi aku nak highlight hari ni aku sedih..selain masalah sikit , aku sedih..mengenangkan dah hilang ke perikemanusiaan dalam hidup manusia ni?bukan sepatutnya makin bertamadun ke?
.tengok.anjing laut tu pasrah je.

tapi aku rasa sangat sedih bila tengok buletin utama tadi.dah berkurun aku tak tengok berita tapi Tuhan tunjukan juga pada aku..mesti ada hikmah kenapa mesti harini aku tengok berita kan??

haih..

sedih tengok makhluk2 Allah lain di aniaya..bayangkan, tak patut betul syaitan bertopeng manusia itu membunuh mahluk Allah..

comel sahaja aku tengok anjing laut tu melompat2 bergerak2 tapi tiba2 datang pula batang (tak tau la kayu ke hape) dilayangkan tepat pada kepalanya sampai berdarah.

mati, dengan darah berhamburan merata

sekelip mata.

terjerit kecil aku dengan 2 orang rakan aku yang lain di kedai makan tadi menonton berita tersebut..

aneh...

pelik...

kenapa ya...

aku sebak pula..

kejam sangat..

biarpun nak mengawal populasi.(tah betul tah tak) perlu ke nak bunuh macam tu sekali??

sebelum tu ada pula berita kematian 1500 ekor penguin...mak aih..

mother earth dah lama bersuara.

apa yang aku dah buat ye sebagai khalifah Allah di muka bumi ya?

muhasabah diri sekejap...

okay...

saya nak tidur dah ni..

okay..lab report esok saya akan buat k?saya nak tidur awal ni.. (pukul 3 awal ke?)

papejela~

hari yang mencabar menanti akan datang.saya harus tabah. :)

4 comments:

  1. salam...

    setiap ciptaan adalah makhluk Allah....
    makhluk2 Allah nie sentiasa menjalankan sunnatullah yg telah ditetapkan...

    ReplyDelete
  2. serius die tunjuk kat berita camtu?
    wahaaaaa!
    kejam gle~ patut disula sahaja mereka-mereka ni.

    ReplyDelete
  3. dia tunjuk mcm review je la..tapi kejam sgt laa..aku tak tahan la ain..bole ngs plak.(saiko2) )),:

    ibrahim,

    betul tu..maka sama2 lah kita jalankan lah tnggungjwb itu :)

    ReplyDelete