Sunday, March 29, 2009

hidop ini umpama roda

minggu ni minggu yang penat barangkali...

eh..tapi tak kot..

macam ada turun naik jugak

----------------------------------
isnin..(hari asb sedunia)

aku tak pegi tutor asb <---anda loserrr


malam tu buat presentation untuk titas yang sepatutnya aku hantar hari tu jugak..


arghh..
c

akap pasal titas, buat aku down...^&%^*&%$%


tapi tu ok lagi..belum klimaks la..lek luu


-------------------------------------------

selasa..


biasak2 aja kot..

jap, aku fikir balik apa dah jadi....

emm..siapkan titas tu aja kot...

malam tu pegi DTC tengok orang menari untuk FESENI.pehh..hebak3..

-------------------------------------------
rabu..

aku tak pergi tutor calculus <--looooserrr lagiiiii

semua sebab siapkan titas..

aku pergi nak pergi kelas tutorial tapi dah lambat dan bas takda.pergakhirannya aku terus buat slide ..


rajin bukan??hemeh3


tapi aku gembira terlalu awal..dah buat banyak la jugak slide tapi bila nak tutup aku boleh click no untuk save


.....ba wau dal wau ha.....(harap maklum.aku sengal jawi)


tapi lepas tu aku dapat tahu tiada kelas untuk hari2 berikutnye sebab ade hari keusahawanan.

heaven!

aku teman rakan2 segerai aku shopping barang gerai.serius teringat memori bergerai kat kusess dulu..

ok2..kusess aku cite jap lagi.hemeh3 (gelak keji~)


masa aku pergi beli shopping tu lah aku dapat mengenali hati budi (ayat tak boleh belah) coursemate aku yang jarang sekali bertegur sapa tu.nama mereka nua dan juwe.merekalah hero hari itu.nua pulak suka tumpangkan aku ke kelas bila dah lambat menaiki saga putihnya.time kasih nua!

dan mereka ni budak kelantan ok~ mereka sangat lucu.hahaha.dah la aku memang suka dengar orang yang ada loghat ni bercakap..hehe


tapi malam tu malam yang agak teruk bagi aku..


aku dimarahi oleh ketua kumpulan titas aku..haih.semua kerja last minit punya pasal.tapi aku buat okay.AKU BUAT!!!walaupun last minit dan lambat, aku tak COPY AND PASTE.

tahniah kerana buat aku down+pressure+guna tisu+ect..bla3..


aku adukan pada mus, harapkan pujukan membina+sejukan hati , tapi lain yang jadi..

pengakhirannya aku dapat nasihat yang pedas.


"tulah..lain kali jangan buat kerja last minit"

pedassss..lebih hangat daripada biasa~

tak apa..memang salah aku (rujuk entry sebelum ni)


dan rakan2 kumpulan lain pula menawarkan diri untuk buat semula slide tu dan menolak bulat2 apa yang aku buat....nanti aku tinggal nak bentang je.aku cakapkan pada mereka tak apa.aku baiki lagi slide aku dan kita boleh banding la esoknya.

takda la nampak aku ni sambalewa je.


sedih..


rasa diri tak dihargai pun ada..

tak apa.aku cuba jadi se-positif yang mungkin.aku cuma merempat je dekat kumpulan tu.dapat kerja sikit pun tak boleh selesaikan.


*pasrah*

malam itu aku bersengkang mata cari gambar2 dan edit slide tu (oh..dan online juge.hehe)

----------------------------------------------

rabu


hari gerai telah tiba!!

dan hari itu merupakan hari paling panas pernah aku rasakan.pergh~ baru aku bole bayangkan macam mana orang dekat pasar tu cari rezeki.rasa gembira nak amat bila jualan pun laku.maklum la.kopok lekor panas tuuu..

.ni lah gerai aku!.


.membeli belah di gerai rakan yang lain.hehe.

masa tu juga lah macam seronok sangat sebab jumpa rakan2 pasum yang lain yang dekat um juga. kali ni rindu pulak pada pasum (ah kau!semua nak rindu.hehe)


petang tu aku hubungi rakan titas aku nak inform pasal presentation.dan aku terkejut lagi.mereka dah buat slide dan mereka nak bentang.

.....

okay~

aku terasa tak berguna lagi...maklum la tuan punya diri ni sensetip orangnya..

tak apa.tak apa.
positif..positif..

mungkin kalau aku yang bentang aku akan spoilkan 10 markah mereka tu.aku pun datang je la kelas tu..

dan tahniah kepada aku mereka tiba2 mahu aku dan dua lagi coursemate aku bentang pula.ei..aku dah tak faham.tak faham.

.tak apa.aku ikutkan je.
sesi pembentangan berjalan dengan biasa kecuali tak cukup masa dan aku macam gagap.hahaha.nervous beb.

fuh...lega.berakhir jugak titas ni.terasa hilang kejap beban.

malam itu aku, nad, alia, kamil dan acap keluar dinner dekat murni..lepas tu kami pergi karok~ tapi hambar! semua lagu yang aku nak tak ada.balik tu kami mengalami masalah pengangkutan sebab alia dah pulang.kami minta tolong kawan yang lain ..sori dah menyusahkan ko muslee..

dan masa kami nak tunggu tu kami terserempak dengan junior aku.2 orang.dua2 budak pasum sekarang.dan mereka berbual sebentar dengan acap.

dan perbualan tu buat aku terasa lagi (hari ni hari terasa sedunia ke?) aku tak tahu la tu gurauan manja ke apa ke.mampos la.tapi kalau dah bahasakan perempuan sebagai betina ni mana aku tak panas.


acap:ko tengok senior ko ni.keluar malam (merujuk kepada aku)

junior1:tah.tina duduk je lah rumah (merujuk kepada aku dan nad)<---memang aku ingat sampai bila2 ayat ni
junior2:gelak2 beriya (annooooyingggg~~~ *sila cakap dalam nada gedik*)


aku tahu aku ni terasa lebih.memang aku buat silent treatment ajelah dengar junior kesayangan aku tu lepas tu.pi mamposssss


-sesi bebel-


aku keluar malam ada susahkan kau ke?guna duit kau?aku ada pegi buat benda tak senonoh ke?tolong la brado..aku bukan nak cakap apa lah.asal aku pandai jaga diri sudah.kau nak kata aku jahat..sila lah..aku memang jahat pon..asal kau bahagia..sebab kau tu sebaik2 lelaki (oh,aku tak bahasakan kau jantan, ok?)


nanti aku tanyakan mus apa patut aku buat dengan perangai 'betina' aku ni
ok.

aku dah emo.hai ain.1 entri kau tak emo tak boleh ke?

--------------------------------------------

jumaat


biasa2 aja.aku lewat untuk bergerai.hehe.terlajak.sori rakan2.malam itu aku pulang ke rumah.

home sweet home~


--------------------------------------------

sabtu


ahaa!!

aku ke sekolah tercinta.walaupun lewat.tapi bermakna juga.psenk drive macam pelesit.haha

mereka ada friendly match dengan budak sekolah katanya.ingatkan ramai perempuan, akhirnya aku stuck juga dalam golongan lelaki.

haila.
rasa lucu pun ada.jumpa senior2 yang dulunya sikit punya kurus tapi sekarang ...(paham2 sendiri la)hehe..mungkin dah kawen?

aku teruja masuk sekolah.


kusess lawa ~~


perjalanan ke stadium kuala selangor buat aku teringat trek jogging.aku rindu gila jogging~suka jogging.dapat hilangkan tension gitu.hahaha


balik tu mereka solat di masjid..

rindu outing pulak.


jumpa pasar malam,
rindu pasar malam pulak.rindu belanja orang

*gelak2*
lucunya.

kenangan itu memang manis~


bak kata seorang blogger (yang pastinya bukan aku) : berblog ini ada manisnya~~ :))


balik dari kusess mereka singgah ke tesco kuala selangor (peh..kuala selangor maju!)


sambil2 makan tu sempat pulak ada sesi membahan orang... -_-'



.kapla membahan orang si pemakai beret itu.hahaha.

aku tukang gelak je.

hehe
sampai je klang sambung borak dengan senk and majin.dan tahniah kepada aku kerana mencapap dekat pak li tu

aku teruja sangat sampai telah menumpahkan kopi ais.habis kotor semua.kotor lantai dengan baju ok lagi, tapi muka yang dah malu ni nak sorok mane?

wahaha


tapi walaupun dah malu aku boleh sambung berborak lagi.ramai juga la yang offer tisu.aku terharu.


5 star for pak li's services!


.baju dah kotor!.

hemeh3

malam itu aku planning nak jogging.tapi memang tak la kan.aku bangun lambat lagi.hahaha

------------------------------------------

ahad.


hari segala malas.aku terlajak bangun.konon nak jog.dalam mimpi je la.aku type mesej sori pon boleh tukar jadi tahi.

hahaha..

nasib baik belum sempat sent dah tertidur balik.kalau tak memang naya.bangun2 tengok handset gelak sorang2
tengok mesej yang tak sempat di hantar tu

the rest of the day...tidooooo je lah keje aku


balik um pun kelam kabut sampai boleh tertinggal purse dan sportshoes. sebab akak aku dah bawak lari myvi g studio dia.

waaaa..macam mana nak hidop takde sportshoes??tak nak g kelas pakai slipar.tak best.tak best.nak jalan pon semacam je..


pengakhirannya aku dekat depan lappy ni..melampiaskan rindu pada oh lala~ aku..
dah pukul 6.18 pagi ni.

lab report tak siap lagi~


d.e.a.d..


rest in peace.

akan ku kabarkan berita lab report aku di lain hari.

caloo
~

erk?

'wassalamu' lahh lebih sopan

ps:senk, kau dah tak boleh bahan aku tumpahkan air kopi dahhhh ..bwek!.nak naik bas ke keretapi?hehehe

pss:im happy for my friends..heeee~~

aku tutup entri aku dengan gambar gelagat bf no 2 aku.nama dia mimot~


.senaman mengambil cawan sambil berbaring. XD comel siot!.

7 comments:

  1. kopi sangat sedap
    lg2 wat sabun pencuci baju~
    ak nak nek aeroplane
    tgk r ak g saner~
    bwek~

    p/s: sori kepada tahi?
    xBULEH BLAH
    HAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya aku SANGAT PAHAM pilihan naek ketapi or bas itu mami.
    hoho~

    ReplyDelete
  3. aku x paham pon ain, mummy, senk...weyh...rindu kawan2..kusess..celah mane tesco tu weyh?

    ReplyDelete
  4. seperti karangan A+ semase menegah tinggi...
    hahahaaa....
    sgt pnjg okeh....
    tp seronot gak bace..
    ka2..
    ilang gak sket tensen ak...=P

    ReplyDelete
  5. psenk..

    aku tak kesah~~haha

    ain..

    bagoos la kau sangat paham..hahaha
    pasni jgn wat2 x paham :P

    pipat..

    marilah berjumpa..nak naik keretapi ke bas?muahaha

    zam..

    bagos2..haha..bpe jam aku type ni~lol
    qada' seminggu nye

    ReplyDelete
  6. wtf la junior kau tu wehh!!
    adoyaii~~
    >__<

    ReplyDelete