Monday, May 25, 2009

hawa

aku nak bebel2 pasal training kerja aku yang dah lama lepas tu (suka tangguh betul).tapi sebab penat mengatasi segalanya (peh ayat) aku terlupa pulak.

masa tu aku dalam situasi penat.dan tengah meluahkan keluh kesah pada kawan aku.dia yang ajak aku kerja ni.tapi boleh la dari tak buat apa2 cuti ni.haha!banyak benda boleh buat ain.kau je tak nak.

oh ya.aku punya kerja senang ja.scan barang.lepas tu kira2 barang.tapi penat dia,pehh..memang sepanjang masa berdiri dan panjat-memanjat tangga.hebat bukan naik tangga pakai kasut tinggi?kalau terjatuh memang best gila (bila la aku nak berhenti guna perkataan gila)

lepas ni selamat tinggal kasut.bila aku beli seluar yang lebih sesuai untuk kerja bulan 6 nanti boleh la aku pakai sportshoes.yeehaa!


otak pon jalan la jugak sebab kira manual ni.kalau dulu 3 darab 4 pun nak tekan mesin kira.(mesin kira?)

bwahaha!

ada seorang hamba Allah ni, yang bagi aku mempunyai tanggapan pertama (1st impression.haha!) yang aku tak berapa nak gemar.ya, aku dan tanggapan aku.boleh jalan la!haha.aku kalau tak suka memang aku akan dalam mode silent.bahkan aku tak ada usaha pun untuk mengenali sesiapa pun melainkan kawan2 aku yang sedia ada.

hari kedua itu.sipolan itu duduk dihadapan aku.dia duduk depan aku, tapi pandang belakang.okay takpa sebab itu hak masing2.tak ada pun arahan jangan pandang belakang(?!!) dekat situ..aku boleh pandang tempat lain.haha!

untuk distract diri sendiri dari mengomel dan menambah dosa membenci orang aku pun berkeluh kesah la dengan kawan aku.kan baru habis 1 sesi latihan mengira.dan antara bahan yang aku kira ialah segala-mala rempah dan serbuk2 cap alagappas la, giant la.bla.bla.

aku mengadu pada kawan aku .habis satu badan aku bau rempah!tadi bau sabun.hahaha!


tiba2.datang suara yang tak diundang.

"kalau dah bau rempah tu pergi lah masak"

ei?
ei?

aku kenal kau ke?

terus aku cakap ;aku tak reti masak.noktah.memang betul apa aku tak reti masak.

lepas tu dia dengan muka tak percaya "betul tak reti masak??" ada gak la dalam 3 4 kali.aku tak pekak lagi tau.tudung aku pun bukannya halang pendengaran aku.semua aku jawab dengan gelengan.

malas layan orang macam ni.buang air liur.

apa?kalau tak reti masak tak boleh belajar masak la?lelaki pun tak boleh tolong la?

oh.kiranya kalau perempuan tak reti masak tak layak jadi perempuan la?

urghh! *emo tiba2

memang la 1st impression kau best wahai lelaki.tak pasal2 aku dah prejudis terhadap kaum adam.ish!nanti aku nak kahwin dengan lelaki juga apa.haha!

okay2.cukup2 lah tu ain..dia sebenarnya nak sedarkan kau tu.lepas ni pergi berguru dengan mama.hehe

No comments:

Post a Comment