Friday, May 15, 2009

bebel2 yang tertangguh

aku sebenarnya tak ada modal nak berblog, tapi nak tulis la jugak.hahaha.

setelah 2 minggu aku cuti, baru2 ni je dapat keluar bersama ain dan rakan2 sekolah.wahh..rindu~haha

mael (bukan nama sebenar) selaku pemangku president persatuan pembuayanas telah semangat mengendalikan perjumpaan tersebut.sebagai pemerhati, aku , ain , dan zatie hadir untuk mengawasi mereka supaya tidak mengganas dipawagam.haha!

ahli2 yang lain ialah .....tengok gambar la

aku sampai paling awal (ajaib tapi benar) biarpun aku menaiki ktm yang suka buat kepala sendiri tu.haha! di ikuti dengan anep ,mail dan zatie.yang lain lambat sikit.

kami menonton 2 cerita hari itu.(aku, zatie, senk dan mail)

cerita pertama,
ANGELS AND DEMONS

fuhh..memang aku suka betul cerita tu.memang dia banyak cerita pasal agama tapi jalan cerita dia memang hebat.mula2 tu macam blur la jugak sebab banyak sangat unsur ilmiah.gabungan fizik dan sejarah serta kaitan antara sains dan agama yang kita sedia maklum sering sahaja ada percanggahan.(poyo betul ayat)


.ini gambar patung dari belakang.kalau tengok dari depan gerun jugak.

saranan aku, sila tengok dipawagam.dan bersedia untuk membeku kerana cerita tersebut memakan masa 2 jam++.aku sampai buat senaman dalam pawagam.nampaknya lemak2 sahaja tidak mencukupi untuk membekalkan haba.(okay2, aku mengarut)

lepas habis menonton kami makan~


makan2 di yoshinoya~cubaan untuk tahan ngatuk akibat tidak tidur malam langsung.hahaha


yang ada hari itu.seronok!

lepas itu ain pulang dan anep pergi jumpa buah hati.senk bagi idea gila nak tengok satu lagi cerita. cerita ke-dua, PUSH

dengan harapan dakota fanning tidak mengecewakan kami.aku pun layan je la.mengisarkan cerita manusia istimewa yang mempunyai kuasa psikik.


dan sungguh mengecewakan, cerita ini hanya boleh di senaraikan antara cerita yang hanya patut di muat turun.jangan tertipu disebalik poster yang boleh kata hebat itu.sungguh ajaib sebab aku yang sudah 24jam tak tidur masih lagi terjaga menonton cerita tersebut semata2 mengharapkan kesudahan yang lebih mengejutkan.tapi kecewa sungguh.

hambar lah kau ni!

maka dengan hati yang kecewa (dramatik) kami pun pulang.aku bersama dengan zatie pulang bersama.lama betul kami tak berborak sakan.wehuu.sepanjang perjalanan ke stesen ktm klang kami berborak.

esoknya..
aku pergi menonton wayang dengan mus pulak.(tak ada life ke aku ni?haha)

kali ni, ceritaa x-men.

aku memang suuuukaaaaa gila x-men.kartun yang membesar sekali dengan aku.aku sampai jadikan opening theme song dia sebagai ringtone handphone masa dulu2.letak poster dia dekat meja.macam2 lagi la.hahaha.maka aku mengharapkan xmen kali ni lebih baik dari x-men 3 yang macam hampeh tu.

xmen kali ni memang lebih bagus dari xmen 3.but i prefer xmen and xmen 2 tho.grafik pon tak berapa nak real sangat..but the storyline is much3 better than xmen 3.

aku sebenarnya dah lama tunggu cerita ni. sebab....

gambit!!

oh my!
siapa perempuan yang tengok xmen kalau tak cair dengan gambit tak tau la aku.dengan cajun(french) accent *chere!* dia.card trick dia lagi.ish.mata pelik dia lagi.suara dia lagi.stick dia lagi.

ingatkan dapat la aku ubat kekecewaan sebab watak gambit tak ada langsung dalam tiga2 cerita xmen sebelum ni.tapi bila tengok poster dia aku kecewa.

.tengok mamat yang pegang stick tu.

mamat mana pulak ni!!?
tak nak tengok laa!!tak sesuai langsung!boikot xmen origin!bwahaha

tapi aku tengok juga atas saranan rakan2..tapi bila dalam cerita dia...

lain pulak si gambit ni!!tengok sendiri


sekarang dia jadi background desktop aku~hehe


ain..ain..mula lah tu..*geleng2*

tak cool langsung..haha!

dalam cerita ni.aku nampak la yang mereka2 ni memang nak cari duit je.haha!mana tak nya.tiba2 ada pelakon korea berlakon dalam cerita ni.mesti la orang korea nak tengok kan?aku tengok pon sebab dia la.hehe.masa tu tak tau lagi gambit se-hot ni.hehe.

cerita ni memang layan..action dalam cerita ni serius mengingatkan aku yang aku gila2 dengan xmen dulu2 kala.(sekarang pon)

tapi aku tak boleh nak membenci mutant yang jahat dalam cerita ni (agent zero si pelakon korea tu dengan wade yang pegang pedang sebelah gambit tu) mereka terlalu hot untuk di benci.tengok cerita ni buat aku bo-layan mus kat sebelah.kesian dia~

hahaha!

pengajaran yang aku dapat, jangan menilai cerita melalui posternya.haha

aku sudahi entri ini dengan video gambit (lagi?)~duh!



ps:aku sibuk tengok cerita kartun xmen dekat utube.jom!!2 more series to gooo~


aku sorang je ke yang batak xmen? -_-'

4 comments:

  1. best2!!

    i love gmbit!!

    but i love him more :)

    ReplyDelete
  2. hahaha..sape him tu? i wonder~

    ReplyDelete
  3. waahh nasib baik baca komen ko, klau tidak dh lama bazirkn duit tgk PUSH.
    ok la amik keputusan tgk Angels & Demons la. :)
    anyway, nice blog~

    ReplyDelete