jyeah!
selamat datang ke tahun ke tiga.hahaha. padahal dah masuk minggu ke tiga dah kelas bermula. maafkan aku kerana baru nak bermula minggu ini. minggu sebelumnya aku sibuk membuang masa.(benar-benar sibuk membuang masa)
haha
aku rasa tahun ketiga aku bermula dengan teruk. sangat-sangat teruk.bermula dengan aku yang malas ke kelas, di ikuti dengan jam kredit yang tak boleh lebih daripada 18 jam.
mereka (pihak berwajib.hahaha) kata sebab tak mahu pelajar stress.
tapi pelajar pula tak mahu extend. *merujuk kepada diri sendiri, obviously*
kau bayangkan aku punya ijazah empat tahun kalau tambah lagi memang bercintalah aku dekat um ni. dah lah dulu asasi pun dekat sini.
aaaaa... (sambil tarik-tarik rambut) fikirkan pasal benda yang memang tak boleh ubah apa-apa memang stress.cis!
mari kita tuding kepada diri sendiri kerana tidak serius semasa tahun pertama. bukan tak serius, saya blank lah masa periksa!
haaa.macam mana tu?
kesimpulannya disini, jangan main-main semasa tahun pertama ya adik-adik.ini nasihat ikhlas daripada kakak senior yang baik hati.
haih.. apa nak jadi. aku semakin malas.
sedangkan masa tahun ke-tiga aku ada projek industri yang boleh tahan kencang susah (memang susah) dan juga ada latihan industri yang aku rasa aku tak layak sertai memandangkan ilmu kosong di dada. -_-
ah!itu tak penting.
yang penting sekarang, aku lapar dan nak teh o!
cakap dengan diri sendiri lagi. apa nak jadi.haih..
babai
Monday, July 26, 2010
Saturday, July 17, 2010
post cukup syarat
setelah sekian lama aku tidak bercakap sorang-sorang disini, hari ini aku nak beritahu sedikit sebanyak fasal diri aku melalui tag ini.cecece~
biasalah kalau konon-konon sibuk tapi nak menaip juga.maka buatlah tag.senang dan bosan.ceh
-reebok classic
-nike shoes
-padini. aku suka jeans dia.nampak aku kurus.he he he
- penat fikir.taktau
5 Countries That You Wanna Go
-aussie
-jepun
-itali
-uk
-pergi buat umrah/haji.
5 Countries That You Don't Wanna Go
-malas nak fikir
5 Item That You Like The Most
-kasut
-jam
-perfume
-jeans
-mp3 player
5 People That You Love The Most
-banyak sangat
5 People That You Hate The Most
- malas nak fikir
5 Color That You Like The Most
-merah
-hitam
-hijau muda
-oren
-kelabu?
5 Color That You Dislike The Most
-tak perlu jawab
5 Things That You Dream The Most
-menjadi seorang yang bersyukur dengan apa yang ada
-menjadi manusia berguna
-menjadi seorang yang tidak benci-membenci
-taat kepada agama, ibubapa.
-menjadi seorang yang tahu berkata "tidak".
ps:aku nak naik kapal terbang. *impian masa kecik*
5 Of Your Positive Character
-tak sedar diri.hahah
-positif tak kena tempat.
-saya berdikari.ahahah.ada ke orang mengaku berdikari?
-berfikir berpuluh-puluh kali untuk guna duit.
-bila stress, cakap dengan diri sendiri tak pun tidur.
5 Of Your Negative Character
-malas+kuat tidur = pakej terbaik!
-tak reti masak
-baran
-fikir lebih
-emosi
5 Moments That You Missed The Most
-high schools
-pasum - exams = heaven!
-sunway lagoon: hari membuat jenayah pukal.hahahaha
-camping.tak kira apa jenis camping
-family vacation
5 Moments That You Don't Want To Remember At All
-
5 Positive Character Of Your Best Buddy
-pemurah
-pendengar setia
-baik hati
-never fail to make me smile.
5 Things That You Happy To Do Most (For Your Entire Life)
-tidur
-makan masakan emak
-making people around me happy
-balas jasa mak ayah (belum buat lagi)
-being beside my love one(s)
5 Things That You Regret The Most
-tak belajar pandai-pandai
-buat mak ayah kecewa
-tak hargai usaha sendiri
-pernah maki kawan sendiri.aku dah cakap dah,baran aku teruk.
Favorite Animal?
kucing *satu je cukup*
Favorite Quote?
-i dont know
Favorite Actor
soalan tak releven
Favorite Actress
soalan tak releven nombor dua
Favorite Things That You Do When You Are Alone
pergi jalan-jalan tengok sekeliling.lagi-lagi mid valley.itu kalau tak tidur.selalunya tidur je.hahaha
Favorite Website
blog orang lain.youtube.facebook pun okay juga
Favorite Moments
banyak
Favorite Sports
jogging - simple but nice
nettball walaupun tak hebat.
skuasy *betul ke aku eja?*- baru berjinak-jinak.hehe
futsal; jarang main tapi perasaan menjaringkan gol itu terasa seperti pemain bertaraf dunia.hahaha
Favorite Vegetable
vegetable; maksudnya semua lah.hahaha.tapi selalunya aku gedik tak nak makan tauge.
Favorite Comedies
tak ada yang spesifik
Tag this to 10 person
ain amin - dah buat
amal - si tukang tag
hani
nas
shafiq
jibam
weda
pipat
sesiapa yang bosan
sesiapa yang tiada idea untuk menaip untuk tujuan blog.macam aku.hahaha
kalau nak tanya apa-apa lagi boleh formspring aku di;
aku tak ada formspring lah.ha ha ha.okay aku tau tak lawak.
babai
biasalah kalau konon-konon sibuk tapi nak menaip juga.maka buatlah tag.senang dan bosan.ceh
---------------------------------------------
5 Brand That You Like The Most-reebok classic
-nike shoes
-padini. aku suka jeans dia.nampak aku kurus.he he he
- penat fikir.taktau
5 Countries That You Wanna Go
-aussie
-jepun
-itali
-uk
-pergi buat umrah/haji.
5 Countries That You Don't Wanna Go
-malas nak fikir
5 Item That You Like The Most
-kasut
-jam
-perfume
-jeans
-mp3 player
5 People That You Love The Most
-banyak sangat
5 People That You Hate The Most
- malas nak fikir
5 Color That You Like The Most
-merah
-hitam
-hijau muda
-oren
-kelabu?
5 Color That You Dislike The Most
-tak perlu jawab
5 Things That You Dream The Most
-menjadi seorang yang bersyukur dengan apa yang ada
-menjadi manusia berguna
-menjadi seorang yang tidak benci-membenci
-taat kepada agama, ibubapa.
-menjadi seorang yang tahu berkata "tidak".
ps:aku nak naik kapal terbang. *impian masa kecik*
5 Of Your Positive Character
-tak sedar diri.hahah
-positif tak kena tempat.
-saya berdikari.ahahah.ada ke orang mengaku berdikari?
-berfikir berpuluh-puluh kali untuk guna duit.
-bila stress, cakap dengan diri sendiri tak pun tidur.
5 Of Your Negative Character
-malas+kuat tidur = pakej terbaik!
-tak reti masak
-baran
-fikir lebih
-emosi
5 Moments That You Missed The Most
-high schools
-pasum - exams = heaven!
-sunway lagoon: hari membuat jenayah pukal.hahahaha
-camping.tak kira apa jenis camping
-family vacation
5 Moments That You Don't Want To Remember At All
-
5 Positive Character Of Your Best Buddy
-pemurah
-pendengar setia
-baik hati
-never fail to make me smile.
5 Things That You Happy To Do Most (For Your Entire Life)
-tidur
-makan masakan emak
-making people around me happy
-balas jasa mak ayah (belum buat lagi)
-being beside my love one(s)
5 Things That You Regret The Most
-tak belajar pandai-pandai
-buat mak ayah kecewa
-tak hargai usaha sendiri
-pernah maki kawan sendiri.aku dah cakap dah,baran aku teruk.
Favorite Animal?
kucing *satu je cukup*
Favorite Quote?
-i dont know
Favorite Actor
soalan tak releven
Favorite Actress
soalan tak releven nombor dua
Favorite Things That You Do When You Are Alone
pergi jalan-jalan tengok sekeliling.lagi-lagi mid valley.itu kalau tak tidur.selalunya tidur je.hahaha
Favorite Website
blog orang lain.youtube.facebook pun okay juga
Favorite Moments
banyak
Favorite Sports
jogging - simple but nice
nettball walaupun tak hebat.
skuasy *betul ke aku eja?*- baru berjinak-jinak.hehe
futsal; jarang main tapi perasaan menjaringkan gol itu terasa seperti pemain bertaraf dunia.hahaha
Favorite Vegetable
vegetable; maksudnya semua lah.hahaha.tapi selalunya aku gedik tak nak makan tauge.
Favorite Comedies
tak ada yang spesifik
Tag this to 10 person
ain amin - dah buat
amal - si tukang tag
hani
nas
shafiq
jibam
weda
pipat
sesiapa yang bosan
sesiapa yang tiada idea untuk menaip untuk tujuan blog.macam aku.hahaha
kalau nak tanya apa-apa lagi boleh formspring aku di;
aku tak ada formspring lah.ha ha ha.okay aku tau tak lawak.
babai
Thursday, May 27, 2010
kenapa bila aku nyanyi lagu ni aku terbayang muka seseorang?
When I was younger
I saw my daddy cry
And cursed at the wind
He broke his own heart
And I watched
As he tried to reassemble it
And my momma swore that
She would never let herself forget
And that was the day I promised
Id never sing of love
If it does not exist
But darlin,
You, are, The Only Exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
Maybe I know, somewhere
Deep in my soul
That love never lasts
And we've got to find other ways
To make it alone
Or keep a straight face
And i've always lived like this
Keeping a comfortable, distance
And up until now
I had sworn to myself that I was content
Cos none of it was ever worth the risk, but
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
Ive got a tight grip on reality
But I cant
Let go of what's in front of me here
I know your leaving
In the morning, when you wake up
Leave me with some proof its not a dream
Ohh---
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
And im on my way to believing it.
Oh, And Im on my way to believing it. *favourite part :) *
paramore - the only exception
yes, you are the only exception :)
babai.
ps: korang tak rasa macam tu ke bila dengar lagu ni?ish aku punya emo menjadi-jadi. -_-'
I saw my daddy cry
And cursed at the wind
He broke his own heart
And I watched
As he tried to reassemble it
And my momma swore that
She would never let herself forget
And that was the day I promised
Id never sing of love
If it does not exist
But darlin,
You, are, The Only Exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
Maybe I know, somewhere
Deep in my soul
That love never lasts
And we've got to find other ways
To make it alone
Or keep a straight face
And i've always lived like this
Keeping a comfortable, distance
And up until now
I had sworn to myself that I was content
Cos none of it was ever worth the risk, but
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
Ive got a tight grip on reality
But I cant
Let go of what's in front of me here
I know your leaving
In the morning, when you wake up
Leave me with some proof its not a dream
Ohh---
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
You, are, the only exception
And im on my way to believing it.
Oh, And Im on my way to believing it. *favourite part :) *
paramore - the only exception
beso bebeno video ni.amek kau!hahaha
video clip dia sangat sweet :)
video clip dia sangat sweet :)
yes, you are the only exception :)
babai.
ps: korang tak rasa macam tu ke bila dengar lagu ni?ish aku punya emo menjadi-jadi. -_-'
Sunday, May 23, 2010
perihal makan
cuti
cuti
cuti
cutii.....
ah~ heavennya bercuti...(aku dah mula bosan sebenarnya tapi tak nak cakap bosan.sebab ini sememangnya lebih indah berbanding assignment-assignment.ye dok?)
sekarang ni otak aku fikir nak makan je
.isk.
susah macam ni.sebab hari-hari aku duk naik atas penimbang tu duk tengok berat dah berapa. tak suka kalau berat dah naik. alah, aku macam perempuan lain jugak.
dah panjang pulak aku punya pengenalan. (intro sudah.skema nak guna pengenalan pulak)
sekarang, yang aku tau aku nak senaraikan makanan yang aku nak makan;
fish and chip dekat delicious.
speghetti. (dapat carbonara pun layan jugak ni)
meatball dekat ikea. tak pernah makan
blueberry cheese tarts.argh ni macam dadah siut.aaaaaaaa~
dan yang terakhir.makan-makan di PAK LI!
okay-okay.yang ni betul-betul terakhir.nak ice blended mocha please!

takpe-takpe, lepas ni aku senaraikan yang local.nanti orang cakap lupa diri pulak.he he he.
teringat kes makan ayam kampung dekat cheras tapi pakai macam nak lepak kat mana je.dengan baju bendera penjajah (uk) lagi -_-'
senang cerita, apa kata aku senaraikan sekarang;
ayam kampung dekat cheras. jum makan lagi ain dengan pipat!haritu tak puas lahh. ;p

nak rasa sup meletup yang pipat dok promote. (nampaknya kena datang cheras lagi lah jawabnya)
nasi kandar. yummeh!
air tembikai laici (ini kes ketagih jugak ni)
ayam masak merah resepi mak. - gara-gara tak reti memasak.haha!
rendang kerang!!!!! - resepi mak jugak~
(amilase dah merembes dengan jayanya -_-')
cuti
cuti
cutii.....
ah~ heavennya bercuti...(aku dah mula bosan sebenarnya tapi tak nak cakap bosan.sebab ini sememangnya lebih indah berbanding assignment-assignment.ye dok?)
sekarang ni otak aku fikir nak makan je
.isk.
susah macam ni.sebab hari-hari aku duk naik atas penimbang tu duk tengok berat dah berapa. tak suka kalau berat dah naik. alah, aku macam perempuan lain jugak.
dah panjang pulak aku punya pengenalan. (intro sudah.skema nak guna pengenalan pulak)
sekarang, yang aku tau aku nak senaraikan makanan yang aku nak makan;
fish and chip dekat delicious.
speghetti. (dapat carbonara pun layan jugak ni)
meatball dekat ikea. tak pernah makan
blueberry cheese tarts.argh ni macam dadah siut.aaaaaaaa~
okay-okay.yang ni betul-betul terakhir.nak ice blended mocha please!

--------
eh ni semua macam western je.takpe-takpe, lepas ni aku senaraikan yang local.nanti orang cakap lupa diri pulak.he he he.
teringat kes makan ayam kampung dekat cheras tapi pakai macam nak lepak kat mana je.dengan baju bendera penjajah (uk) lagi -_-'
senang cerita, apa kata aku senaraikan sekarang;
ayam kampung dekat cheras. jum makan lagi ain dengan pipat!haritu tak puas lahh. ;p

nak rasa sup meletup yang pipat dok promote. (nampaknya kena datang cheras lagi lah jawabnya)
nasi kandar. yummeh!
air tembikai laici (ini kes ketagih jugak ni)
ayam masak merah resepi mak. - gara-gara tak reti memasak.haha!
rendang kerang!!!!! - resepi mak jugak~
(amilase dah merembes dengan jayanya -_-')
----
babai!okay, setakat itu sahaja buat masa ini.
dah terliur?esok pergi lah carik. he he he
eh seronoknya aku dok senaraikan.padahal aku tak ada orang nak teman jalan-jalan cari makan pun -_-'
dah terliur?esok pergi lah carik. he he he
eh seronoknya aku dok senaraikan.padahal aku tak ada orang nak teman jalan-jalan cari makan pun -_-'
Monday, May 10, 2010
since when studying becomes so stressful?
salam :)
sudah hari keberapa aku berada aku berada di rumah.
semester khas dah pun bermula.
tapi rasa frust aku masih berbaki.semester lepas was tough.
.very tough.
aku cakap benda yang sama setiap semester, tapi kali ini betul-betul punya.mungkin semester yang lepas-lepas aku cakap belajar susah, tapi aku ada jugak main-main masa study week. sekarang ni aku tak tahu nak buat macam mana lagi dah.
semester lepas, tak pernah-pernah aku jejak library untuk study, aku dah pergi.semata-mata untuk belajar.kondusif habis belajar.pergi pulak tak ada teman. (aku pernah pergi berteman, tak jalan langsung belajar -_-') seronok bila kau dah dapat cover semua chapter *nampak sangat aku tak pernah habis belajar.hahaha* siap buat latihan lagi.
alih-alih masa exam , tak boleh jawab.
siapa tak stress.siapa? (emo pula)
dan satu yang aku masih tak dapat atasi sampai sekarang ialah, to let go of something. contoh kalau kau tak boleh buat untuk paper tu, frust aku menonggeng-nonggeng berhari-hari.akibatnya, terjejaslah semua paper yang selepas tu.
teringat dulu masa spm aku frust buat kertas dua sejarah, menangis sakan dalam dorm.nasib baik sejarah kertas dua antara paper yang akhir.
semua cakap,
"tak apa, benda dah lepas, fokus untuk subjek seterusnya."
dan cakap itu lebih senang dari melakukan.tak gitu?
sampai sekarang tak boleh atasi masalah ni. -_-'
oh ye, tak lupa juga kepada masalah blank tiba-tiba, benda ini jadi masa aku mula masuk um.bahana study last minit agaknya.
kali ini punya blank aku rasa paling dasyat.terjadi masa last paper aku.aku punya kondisi untuk belajar masa tu tip-top habis.
tidur cukup,
siap ada break lepas 2 jam study.
alih-alih, aku cuak.
.nervous.
padahal ada 3 4 jam lagi sebelum paper. :(
membazir je masa tu..
masa exam rumus simple habis pun tak ingat.
aku punyalah blank sampai aku dok sebut
"mak, macam mana ni mak..?"
sebut berulang-ulang kali depan buku..haih..
bukan apa, teringat kat mak aku yang letak harapan sangat tinggi.sampai tak kasi aku balik suruh belajar.belajar, dalam konteks sekarang bermaksud, STUDY HARD. sebab mak aku rasa terms 'study smart' tak boleh pakai untuk aku. -_-'
mak jugaklah yang backup kitorang (aku dan kakak) yang sampai sekarang tak habis belajar lagi. sebab ayah aku mungkin tak sabar nak merasa duit gaji anak-anak dia ni. padahal aku lama lagi kut nak habis.mungkin sebab aku nampak (bukan nampak, memang pun) lagi besar dari kakak aku, ayah ingat aku punya umur dah sepatutnya bekerja.. -_-
aku faham, ayah tak faham sangat sebab mak ayah aku pun belajar tak tinggi mana.kerja pun mula dari bawah.
okay, aku dah lari tajuk.-_-
senang cerita,
aku tak yakin langsung dengai result aku kali ni, serius tak nampak sinar.haih~
bilalah aku akan berhenti fikir pasal benda ni.
aku rasa semua rancangan-rancangan tv yang tunjuk uni's life *lagi-lagi malaysia punya rancangan* overrated-lah.mana boleh berpoye-poye dekat universiti and still score at the same time?certain people bolehlah.
dan berapa banyak orang yang Allah kurniakan kebolehan cepat pick-up tu. tak ramai, aku rasa. itu pun kalau mereka gunakan sebaiknya.
woi apesal aku serius sangat ni? *cakap sorang-sorang lagi -_-'*
bukan apa, aku cuma teringat masa dulu, the time that learining used to be fun.aku suka sangat lagi-lagi biologi dengan fizik (kombinasi yang aku rase tak padan).teringat cikgu aku terangkan flow sistem dalam badan lepastu kaitkan dengan agama.memang terbaik.gila kagum aku.kalau fizik pulak bila dapat faham puas hati gila.hahaha!.tak kisah lah markah cukup-cukup makan.asalkan faham.(okay ini tipu, frust jugak kalau markah tak tinggi.hehe)
sekarang pun seronok jugak.malangnya rasa seronok datang lambat pulak.datangnya bila study week. dan stress semasa exam mestilah overshadowed rasa seronok itu.(ini yang aku rasa lah)
panjang pulak aku menaip perihal belajar ni.
semua gara-gara semalam mak aku tiba-tiba memory lane tunjuk baju skrit aku *skirt siuttt* masa umur 3 ke 4 tahun tak ingat. baju tu dipakai masa hari pertama aku ke tadika.
aku mengamuk sakan satu taman, siap panjat grill rumah sebab nak pergi sekolah. padahal tadika umur 5 atau 6 tahun je.aku sibuk-sibuk nak pergi jugak -_-'
kecil lagi,tapi dah sibuk nak belajar.
bila dah besar tak pulak..
i better learn my lesson...this time
babai!
ps:ini belum masuk ilmu akhirat.kena seimbangkan jugak kan?
sudah hari keberapa aku berada aku berada di rumah.
semester khas dah pun bermula.
tapi rasa frust aku masih berbaki.semester lepas was tough.
.very tough.
aku cakap benda yang sama setiap semester, tapi kali ini betul-betul punya.mungkin semester yang lepas-lepas aku cakap belajar susah, tapi aku ada jugak main-main masa study week. sekarang ni aku tak tahu nak buat macam mana lagi dah.
semester lepas, tak pernah-pernah aku jejak library untuk study, aku dah pergi.semata-mata untuk belajar.kondusif habis belajar.pergi pulak tak ada teman. (aku pernah pergi berteman, tak jalan langsung belajar -_-') seronok bila kau dah dapat cover semua chapter *nampak sangat aku tak pernah habis belajar.hahaha* siap buat latihan lagi.
alih-alih masa exam , tak boleh jawab.
siapa tak stress.siapa? (emo pula)
dan satu yang aku masih tak dapat atasi sampai sekarang ialah, to let go of something. contoh kalau kau tak boleh buat untuk paper tu, frust aku menonggeng-nonggeng berhari-hari.akibatnya, terjejaslah semua paper yang selepas tu.
teringat dulu masa spm aku frust buat kertas dua sejarah, menangis sakan dalam dorm.nasib baik sejarah kertas dua antara paper yang akhir.
semua cakap,
"tak apa, benda dah lepas, fokus untuk subjek seterusnya."
dan cakap itu lebih senang dari melakukan.tak gitu?
sampai sekarang tak boleh atasi masalah ni. -_-'
oh ye, tak lupa juga kepada masalah blank tiba-tiba, benda ini jadi masa aku mula masuk um.bahana study last minit agaknya.
kali ini punya blank aku rasa paling dasyat.terjadi masa last paper aku.aku punya kondisi untuk belajar masa tu tip-top habis.
tidur cukup,
siap ada break lepas 2 jam study.
alih-alih, aku cuak.
.nervous.
padahal ada 3 4 jam lagi sebelum paper. :(
membazir je masa tu..
masa exam rumus simple habis pun tak ingat.
aku punyalah blank sampai aku dok sebut
"mak, macam mana ni mak..?"
sebut berulang-ulang kali depan buku..haih..
bukan apa, teringat kat mak aku yang letak harapan sangat tinggi.sampai tak kasi aku balik suruh belajar.belajar, dalam konteks sekarang bermaksud, STUDY HARD. sebab mak aku rasa terms 'study smart' tak boleh pakai untuk aku. -_-'
mak jugaklah yang backup kitorang (aku dan kakak) yang sampai sekarang tak habis belajar lagi. sebab ayah aku mungkin tak sabar nak merasa duit gaji anak-anak dia ni. padahal aku lama lagi kut nak habis.mungkin sebab aku nampak (bukan nampak, memang pun) lagi besar dari kakak aku, ayah ingat aku punya umur dah sepatutnya bekerja.. -_-
aku faham, ayah tak faham sangat sebab mak ayah aku pun belajar tak tinggi mana.kerja pun mula dari bawah.
okay, aku dah lari tajuk.-_-
----
senang cerita,
aku tak yakin langsung dengai result aku kali ni, serius tak nampak sinar.haih~
bilalah aku akan berhenti fikir pasal benda ni.
aku rasa semua rancangan-rancangan tv yang tunjuk uni's life *lagi-lagi malaysia punya rancangan* overrated-lah.mana boleh berpoye-poye dekat universiti and still score at the same time?certain people bolehlah.
dan berapa banyak orang yang Allah kurniakan kebolehan cepat pick-up tu. tak ramai, aku rasa. itu pun kalau mereka gunakan sebaiknya.
woi apesal aku serius sangat ni? *cakap sorang-sorang lagi -_-'*
bukan apa, aku cuma teringat masa dulu, the time that learining used to be fun.aku suka sangat lagi-lagi biologi dengan fizik (kombinasi yang aku rase tak padan).teringat cikgu aku terangkan flow sistem dalam badan lepastu kaitkan dengan agama.memang terbaik.gila kagum aku.kalau fizik pulak bila dapat faham puas hati gila.hahaha!.tak kisah lah markah cukup-cukup makan.asalkan faham.(okay ini tipu, frust jugak kalau markah tak tinggi.hehe)
sekarang pun seronok jugak.malangnya rasa seronok datang lambat pulak.datangnya bila study week. dan stress semasa exam mestilah overshadowed rasa seronok itu.(ini yang aku rasa lah)
----------------------------------------------------
panjang pulak aku menaip perihal belajar ni.
semua gara-gara semalam mak aku tiba-tiba memory lane tunjuk baju skrit aku *skirt siuttt* masa umur 3 ke 4 tahun tak ingat. baju tu dipakai masa hari pertama aku ke tadika.
aku mengamuk sakan satu taman, siap panjat grill rumah sebab nak pergi sekolah. padahal tadika umur 5 atau 6 tahun je.aku sibuk-sibuk nak pergi jugak -_-'
kecil lagi,tapi dah sibuk nak belajar.
bila dah besar tak pulak..
i better learn my lesson...this time
babai!
ps:ini belum masuk ilmu akhirat.kena seimbangkan jugak kan?
Labels:
aku cakap sorang2 lagi,
i hope,
keluhkesah,
memory lane,
serius ni,
terlebih fikir
Saturday, May 8, 2010
benci!
hai hai hai~!
assalamualaikum :)
aku dah dua hari berada di rumah.baru dua hari tapi cukup untuk membuatkan aku lost track of time.aku asyik ingat hari ini (sabtu) ialah hari ahad.hahaha!
baru dua hari.penangan dia melampau betul.
okay sekarang mari bercerita perihal tajuk entri.
benci.
ya.ini bukan benci manja2 ke apa.ini betul-betul sakit hati.cakaplah aku berkira ke apa.tapi memang aku berkira kalau benda jadi macam ni.
senang cerita, aku sayang semua barang-barang aku.sebab kebanyakannya bukan senang nak dapat.
mungkin sesetengah yang tahu mak ayah aku kerja apa akan cakap
"alah, bapak kau tauke bas.mintak jelah."
wah~senangnya bercakap.aku dah di ajar sejak kecil mengikut ayat ini;
you want it, you earn it.
muka aku pulak dah naik tebal minta wang saku setiap minggu lagi nak layan kehendak aku.
*perhatian, kehendak itu berlainan dengan keperluan.sila ingat balik pelajaran kemahiran hidup*
antara kehendak aku yang paling utama ialah,
i dont do pumps, heels ke apa.tapi a loveeeeeee sportshoes!!ada satu sneakers itu pun sebab boleh pakai dengan baju kurung.he he he
and i value all my shoes!sebab semuanya dibeli dengan wang sendiri. (ptptn pun wang sendiri kan?haha)
kedua,
ini memang kehendak.
lappy kesayangan.mak ayah aku bagi dengan harapan membantu pelajaran.
(setakat ini melaghakan ada lah -_-')
----------------------------------------------------------------------
okay.aku dah melalut sangat ini.
pekara pokok disini ialah, aku tak suka kalau ada orang pinjam barang aku, lepastu rosakkan, tak bagitau.
senyappppppppppppppppppppppppp je.
*kan dah emo*
dan paling menyakitkan hati aku jumpa barang-barang tersebut dalam situasi yang boleh bikin panas dan boleh buat mengamuk sakan.
kau nak guna, tak bagi tau aku, aku boleh maafkan lagi.sebab mungkin aku tak ada masa kau nak guna barang tu.walaupun tak susah mana nak bagitahu aku memandangkan aku ada dua nombor untuk dihubungi.
kau dah guna dan sudah minta izin, lepastu ter-rosakkan TAPI kau bagitahu.aku marah memang marah, tapi marah aku tak lama pun. sejuk hati aku sebab punyai kawan yang bertanggungjawab. (okay itu lain cerita)he he he
tapi kalau kau guna tak bagi tahu pun, lepas tu aku jumpa barang-barang aku koyak/patah/hancur (itu pun nasib aku terjumpa balik.ada yang hilang terus.)dan masih lagi tertanya-tanya siapa yang gunakan barang tu
cakap dengan aku,
siapa yang TAK MARAH!
aku dah lama sangat simpan pasal hal ni.tapi semalam buat marah naik balik sebab aku tengok kasut kesayangan aku (antara yang paling lama) dah 'berlidah' dikerjakan T.T
saya tahu niat murni ada untuk bersukan dipetang2 hari.tapi kasut saya dua tiga pasang itu bukan untuk kamu pakai ikut suka-suka hati je.
balik-balik bilik tengok kasut dah tak ada.(bagi lagi spesifik, kasut aku yang paling mahal pulak tu dirembatnya) boleh sabar lagi.sabar.
boleh sabar lagi.
alah, marah-marah pada blog bukan bagi kesan pun.apa dapat?oh, dapat lepas geram jelah.masalah tak selesai pun -_-'
sekian entri marah-marah.
babai!
assalamualaikum :)
aku dah dua hari berada di rumah.baru dua hari tapi cukup untuk membuatkan aku lost track of time.aku asyik ingat hari ini (sabtu) ialah hari ahad.hahaha!
baru dua hari.penangan dia melampau betul.
okay sekarang mari bercerita perihal tajuk entri.
benci.
ya.ini bukan benci manja2 ke apa.ini betul-betul sakit hati.cakaplah aku berkira ke apa.tapi memang aku berkira kalau benda jadi macam ni.
senang cerita, aku sayang semua barang-barang aku.sebab kebanyakannya bukan senang nak dapat.
mungkin sesetengah yang tahu mak ayah aku kerja apa akan cakap
"alah, bapak kau tauke bas.mintak jelah."
wah~senangnya bercakap.aku dah di ajar sejak kecil mengikut ayat ini;
you want it, you earn it.
muka aku pulak dah naik tebal minta wang saku setiap minggu lagi nak layan kehendak aku.
*perhatian, kehendak itu berlainan dengan keperluan.sila ingat balik pelajaran kemahiran hidup*
antara kehendak aku yang paling utama ialah,
i dont do pumps, heels ke apa.tapi a loveeeeeee sportshoes!!ada satu sneakers itu pun sebab boleh pakai dengan baju kurung.he he he
and i value all my shoes!sebab semuanya dibeli dengan wang sendiri. (ptptn pun wang sendiri kan?haha)
kedua,
gajet-gajet (ke sebenarnya dieja dengan gejet?) seperti ini aku kira tak patut kalau aku mintak duit mak ayah kalau nak beli kan.ini aku beli guna duit kerja sebulan tahun lepas.
yang ketiga, ini memang tak mampu nak beli sendiri.
yang ketiga, ini memang tak mampu nak beli sendiri.
(setakat ini melaghakan ada lah -_-')
----------------------------------------------------------------------
pekara pokok disini ialah, aku tak suka kalau ada orang pinjam barang aku, lepastu rosakkan, tak bagitau.
senyappppppppppppppppppppppppp je.
*kan dah emo*
dan paling menyakitkan hati aku jumpa barang-barang tersebut dalam situasi yang boleh bikin panas dan boleh buat mengamuk sakan.
kau nak guna, tak bagi tau aku, aku boleh maafkan lagi.sebab mungkin aku tak ada masa kau nak guna barang tu.walaupun tak susah mana nak bagitahu aku memandangkan aku ada dua nombor untuk dihubungi.
kau dah guna dan sudah minta izin, lepastu ter-rosakkan TAPI kau bagitahu.aku marah memang marah, tapi marah aku tak lama pun. sejuk hati aku sebab punyai kawan yang bertanggungjawab. (okay itu lain cerita)he he he
tapi kalau kau guna tak bagi tahu pun, lepas tu aku jumpa barang-barang aku koyak/patah/hancur (itu pun nasib aku terjumpa balik.ada yang hilang terus.)dan masih lagi tertanya-tanya siapa yang gunakan barang tu
cakap dengan aku,
siapa yang TAK MARAH!
aku dah lama sangat simpan pasal hal ni.tapi semalam buat marah naik balik sebab aku tengok kasut kesayangan aku (antara yang paling lama) dah 'berlidah' dikerjakan T.T
saya tahu niat murni ada untuk bersukan dipetang2 hari.tapi kasut saya dua tiga pasang itu bukan untuk kamu pakai ikut suka-suka hati je.
balik-balik bilik tengok kasut dah tak ada.(bagi lagi spesifik, kasut aku yang paling mahal pulak tu dirembatnya) boleh sabar lagi.sabar.
boleh sabar lagi.
alah, marah-marah pada blog bukan bagi kesan pun.apa dapat?oh, dapat lepas geram jelah.masalah tak selesai pun -_-'
sekian entri marah-marah.
babai!
Labels:
aku cakap sorang2 lagi,
emosi itu aku,
i hope,
keluhkesah
Sunday, May 2, 2010
for you
selamat ulang tahun sayang - imran ajmain.
Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu
Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa
Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita
Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita 'kan bertemu
Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan
Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu (dan bahagia-KU)
2nd May - 15:50 PM
the song is dedicated just for you.but for sure its not for your birthday
please wait for me.will ya? :)
Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu
Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa
Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita
Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita 'kan bertemu
Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan
Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu (dan bahagia-KU)
the song is dedicated just for you.but for sure its not for your birthday
please wait for me.will ya? :)
Subscribe to:
Posts (Atom)
