Saturday, May 8, 2010

benci!

hai hai hai~!

assalamualaikum :)

aku dah dua hari berada di rumah.baru dua hari tapi cukup untuk membuatkan aku lost track of time.aku asyik ingat hari ini (sabtu) ialah hari ahad.hahaha!

baru dua hari.penangan dia melampau betul.


okay sekarang mari bercerita perihal tajuk entri.

benci.

ya.ini bukan benci manja2 ke apa.ini betul-betul sakit hati.cakaplah aku berkira ke apa.tapi memang aku berkira kalau benda jadi macam ni.

senang cerita, aku sayang semua barang-barang aku.sebab kebanyakannya bukan senang nak dapat.

mungkin sesetengah yang tahu mak ayah aku kerja apa akan cakap


"alah, bapak kau tauke bas.mintak jelah."


wah~senangnya bercakap.aku dah di ajar sejak kecil mengikut ayat ini;

you want it, you earn it.

muka aku pulak dah naik tebal minta wang saku setiap minggu lagi nak layan kehendak aku.

*perhatian, kehendak itu berlainan dengan keperluan.sila ingat balik pelajaran kemahiran hidup*

antara kehendak aku yang paling utama ialah,

hahaha!showoff bukan?tapi ini sahaja kasut aku.

i dont do pumps, heels ke apa.tapi a loveeeeeee sportshoes!!ada satu sneakers itu pun sebab boleh pakai dengan baju kurung.he he he

and i value all my shoes!sebab semuanya dibeli dengan wang sendiri. (ptptn pun wang sendiri kan?haha)


kedua,

ini memang kehendak.

gajet-gajet (ke sebenarnya dieja dengan gejet?) seperti ini aku kira tak patut kalau aku mintak duit mak ayah kalau nak beli kan.ini aku beli guna duit kerja sebulan tahun lepas.

yang ketiga, ini memang tak mampu nak beli sendiri.

lappy kesayangan.mak ayah aku bagi dengan harapan membantu pelajaran.
(setakat ini melaghakan ada lah -_-')


----------------------------------------------------------------------

okay.aku dah melalut sangat ini.

pekara pokok disini ialah, aku tak suka kalau ada orang pinjam barang aku, lepastu rosakkan, tak bagitau.


senyappppppppppppppppppppppppp je.

*kan dah emo*


dan paling menyakitkan hati aku jumpa barang-barang tersebut dalam situasi yang boleh bikin panas dan boleh buat mengamuk sakan.

kau nak guna, tak bagi tau aku, aku boleh maafkan lagi.sebab mungkin aku tak ada masa kau nak guna barang tu.walaupun tak susah mana nak bagitahu aku memandangkan aku ada dua nombor untuk dihubungi.

kau dah guna dan sudah minta izin, lepastu ter-rosakkan TAPI kau bagitahu.aku marah memang marah, tapi marah aku tak lama pun. sejuk hati aku sebab punyai kawan yang bertanggungjawab. (okay itu lain cerita)he he he

tapi kalau kau guna tak bagi tahu pun, lepas tu aku jumpa barang-barang aku koyak/patah/hancur (itu pun nasib aku terjumpa balik.ada yang hilang terus.)dan masih lagi tertanya-tanya siapa yang gunakan barang tu
cakap dengan aku,




siapa yang TAK MARAH!



aku dah lama sangat simpan pasal hal ni.tapi semalam buat marah naik balik sebab aku tengok kasut kesayangan aku (antara yang paling lama) dah 'berlidah' dikerjakan T.T


saya tahu niat murni ada untuk bersukan dipetang2 hari.tapi kasut saya dua tiga pasang itu bukan untuk kamu pakai ikut suka-suka hati je.

balik-balik bilik tengok kasut dah tak ada.(bagi lagi spesifik, kasut aku yang paling mahal pulak tu dirembatnya) boleh sabar lagi.sabar.

boleh sabar lagi.

alah, marah-marah pada blog bukan bagi kesan pun.apa dapat?oh, dapat lepas geram jelah.masalah tak selesai pun -_-'

sekian entri marah-marah.

babai!

2 comments:

  1. tunggu aku balik. kite beli baru. HUAHUA

    ReplyDelete
  2. die senior ke mi? ala marah je dpn2. lg best, soh die gnti baru mcm ak buat kat zekzek dorm toot dlu.

    ReplyDelete