Wednesday, April 7, 2010

free

janganlah engkau tak terbang pulang :)

malam-malam ini tiba-tiba mood nak jiwang.he he he

mungkin kawan-kawan aku dah naik muak kalau aku mula bercakap pasal lagu yang satu ini (dah berapa lama status di yahoo messenger aku ada bait lirik lagu ini);


Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita

Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita 'kan bertemu

Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan

Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu

selamat ulang tahun...sayang - imran ajmain.

------

ya,ya,ya.aku tahu lah lagu tu dah lama.

dan ini bukan entri mus jiwang-jiwang dengan aku ke apa.

juga bukan lagu dedikasi mus untuk aku walaupun ulang tahun kelahiran aku baru-baru ini kan.(saja promote birthday.aha!)

juga bukan lagu yang konon-kononnya aku harap mus nyanyikan untuk aku.sebab aku rasa imran ajmain sahaja yang boleh nyanyikan.he he he

juga bukan dedikasi buat sesiapa.

senang cerita,
ini entri berangan sepenuhnya.hahaha.abaikan mood mengarut aku tengah malam ini.

aku rasa aku dah kena sumpahan kata-kata sendiri.bermula satu hari ini, aku ada dinner kolej aku.imran ajmain ada buat persembahan.juga adibah noor.

suara dia memang merdu.itu tak dapat dinafikan.ada 3 buah lagu yang dinyanyikan.semua lagu-lagu dia yang popular.macam 1000 tahun, radio dan lagu yang satu ini.

semua aku suka.... :D

tapi bila dia nyanyi lagu 'selamat ulang tahun..sayang' tu, aku duk pertikai, kenapa dia nyanyi lagu ni?bukannya majlis itu ulang tahun kolej aku ke apa.macam tak puas hati pun ada.

kan dah terkena, lepas tu lagu itu asyik terngiang-ngiang dalam kepala.roommate aku kata lagu tu macam seram.hahaha

lagu itu personally aku rasa ringkas tapi sangat bermakna.

menggambarkan kesetiaan seorang itu menunggu orang yang dia sayangi :)

rela membiarkan orangnya bebas demi mengenal erti kehidupan.kerana dia tahu, jika ada jodoh pasti mereka bersatu.ecece~


hubungan berlandaskan kesetiaan.kepercayaan.pandai-pandai je aku buat anggapan.hahaha

memang susah nak cari orang yang macam ni..entah-entah tak ada pun situasi macam ni.


dulu aku pernah fikir macam ni..
bagi aku, tak perlu untuk bercinta.asalkan dalam hati terpahat nama orang istimewa itu (nah, tu dia ayat aku~!).bak kata lagu tu;


"cukup dengan salam dan manis doa" :)





ahhhhhhh..apa aku mengarut ni!

imran ajmain memang setia ke?lagu 1000 tahun pun pasal kesetiaan jugak.eh, kenapalah berfikir sampai ke tahap ni.

aku patut fikirkan test aku jumaat ini -_-'

babai~

4 comments:

  1. jijijijijijiwang~
    okay, aku tak suke bahan ko jiwang jiwang ni.
    rase aneh di sendi sendi ku.

    3 bulan lagi ke pak li. yeay!

    ReplyDelete
  2. eh ak pon dok ulang2 layan lagu nh arinh!

    ReplyDelete
  3. hehehe.aku memang jiwang pun~ tapi simpan sendiri2 lah ;p

    wedaaaaa...jom-jom-jom layan~

    ReplyDelete
  4. btollah uppa.....aneh bile mami ber gwang2 karat...haha

    ReplyDelete