Monday, September 20, 2010

memikirkan hal ini semasa memakai foot detoc.

selamat kembali - itu yang aku rasa blog aku akan cakap agaknya kalau dia boleh bercakap.


lama rasanya aku tak menaip. *itu yang aku cakap setiap kali aku datang dengan entri yang entah apa-apa* sekarang aku jarang betul menulis entri. blogger lain jarang menulis entri mungkin sebab sibuk, tapi aku sebab keterujaan untuk menaip selalu hilang.

hahaha

padahal sebenarnya aku tak tahu macam mana nak menggambarkan setiap apa yang aku rasa dalam bentuk penulisan. dah banyak draf dah.

tapi tiba-tiba je aku rasa nak menaip tadi. dan-dan nak menaip padahal kerja satu pun tak buat lagi. ah!tu pekara biasa bagi perempuan bernama ain ni.

semua gara-gara ini!

tadi aku kira duit raya.haha

mengejutkan sungguh. tahun ini duit raya bertambah pula berbanding tahun lepas.adakah aku semakin tampak muda?HAHA.itu mustahil.

rupanya sebab aku beraya rumah ain amin dapat duit raya. *weehuu* dan kakak aku yang baru saja diberhentikan kerja (kasihan) baik hati sebab bagi duit raya tahun ni. perasaan aku; terasa semakin muda remaja.bahaha

sambil mengira duit raya yang tak seberapa itu aku terfikir; aku dah sepatutnya menyimpan duit untuk masa depan.

tak gitu?

bermulalah masa untuk aku berfikir lebih.haha

aku ada kerja sebelum ini.dah kerja dua kali untuk stocktake tu.gaji dia boleh tahan jugak. apa yang pasti masa mula-mula aku kerja dulu aku tak terfikir pun nak saving.sekarang baru terfikir.

dan lumrah manusia juga yang tak pernah nak puas dengan apa yang dia ada.sama juga seperti aku. tapi dalam pada aku nak membeli tu, semuanya tak terbeli.hahaha.dah lama aku tak membeli baju baru (bukan baju kurung ye -_-). masih tegar lagi pakai baju kegemaran masa form 3 tu dengan pinjam baju kakak aku.hahaha

hakikatnya,
aku tak rasa senang berbelanja untuk pakaian.padahal membeli pakaian lah cara paling kita nampak duit kita mengalir kemana (ni pendapat aku la).duit aku banyak habis untuk berhibur.berhibur dalam erti kata lainnya, menghiburkan hati sendiri.ahahaha

contoh paling mudah, makan makanan yang sedap-sedap.jyeahhh!sampai kadang-kadang mus kata aku selera besar.ciss.saja nak membahan lah tu.sampai aku pernah terasa sebab rasa macam mewah sangat bab makan. :( tapi dengan cara itu aku dapat rasa puas hati.alah sekali sekala boleh kan?bukan la sampai beratus cuma tak padan dengan status aku sebagai pelajar.guna duit sendiri tak apa rasanya.hehe

orang tua-tua pun selalu cakap, berhabis untuk makanan tak apa.

lepas tu,satu lagi yang menghalang aku untuk spending lebih-lebih sebab aku ada satu hajat yang tak kesampaian.dulu kononnya nak kumpul duit untuk cat myvi kesayangan mak aku yang dah teruk dikerjakan aku dengan kakak aku tuu.kesian aku tengok.hmm..

yang mampu cuma belikan set pinggan mangkuk biasa-biasa je masa gaji haritu. tu pun sebab dah terpecahkan satu pinggan kesayangan mama baru terfikir.hahaha

kalau lepas hajat yang satu ni..rasanya baru aku puas hati agaknya..

sambil menaip aku dengar lagu ni.rasa macam kena pulak dengan situasi.



"We felt our money gave us infinite power"

sad but true, i hate the fact that i cannot stand having no money at all.

selamat menabung untuk masa depan!babai

3 comments:

  1. ak bagi kau tips. kau start simpan duit 50sen skarang. asal jumpa je kau letak dlm tabung. biar dlm tabung tu penuh ngan 50sen je. serius kau akan teruja kak. =]

    ReplyDelete
  2. aku ada bekas syiling ni.tapi selalu habis sebab buat dobi lagi2 sem ni..penat sangat sampai tak larat nak basuh guna tangan dahhh

    tapi akan diusahakan!mari menabungg :D

    ReplyDelete
  3. "adakah aku semakin tampak muda?" hahahahahaa... LIKE!

    ReplyDelete